برگزاری سیزدهمین گفتمان دینی «حجاب» در باشت
کد خبر: 3453624
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

برگزاری سیزدهمین گفتمان دینی «حجاب» در باشت

گروه اجتماعی: سیزدهمین گفتمان دینی حجاب در دبیرستان نرجس باشت به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری آموزش و پرورش روز گذشته، 25 آبان ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام ذبیحی‌نژاد، از مبلغان اعزامی حوزه علمیه اصفهان روز گذشته، 25 آبان ماه در سیزدهمین گفتمان دینی «حجاب» که در دبیرستان نرجس باشت برگزار شد، گفت: حجاب، عامل مؤثر بر سلامت جامعه و ازدواج مشروع و معقول و سلامت نسل آینده است و تأثیری مهم بر بازدهی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و توجه به ارزش‌های والای انسانی دارد.
وی بیان کرد: رعایت نکردن حجاب و عفاف بر سلامت روحی افراد یک جامعه تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود انسان در دام شیطان بیفتد و شهوت‌رانی کند و دچار اضطراب و پریشانی روحی و از نظر فکری به انحراف کشیده شود.
این مبلغ اعزامی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه نبود حریم میان زن و مرد، بی بند و باری و هیجان‌ها را فزونی می‌بخشد و پیامد آن بیماری روانی است، اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف تاثیرات بسزایی درجامعه دارد از جمله اینکه رعایت حجاب باعث سلامت زنان درجامعه می‌شود زیرا اگر زنان محجّبه باشند، امتیازات ظاهری محو گشته و اذهان متوجّه علم و ادب و هنر و اخلاق ایشان می‌شود و دیگر تمام توان زن صرف ظاهر و زیبایی نمی‌شود.
حجت‌الاسلام ذبیحی‌نژاد یادآور شد: آثار و فواید حجاب اسلامی همچنین بر گسترش امنیّت اجتماعی بسیارخوب و مفیداست زیرا باعث حفظ ارزش‌های انسانی مانند عفت، حیا و متانت در جامعه، مصونیّت زنان در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌شود.

captcha