آثار برتر رسانه‌‌ایی گیلان تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3462772
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
دهه فجر امسال؛

آثار برتر رسانه‌‌ایی گیلان تجلیل می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان از تجلیل از آثار برتر رسانه‌‌ایی استان در قالب جشنواره محلی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های مجوزدار خبر داد.

حسین ابراهیمیان، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به برگزاری جشنواره محلی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های مجوزدار در گیلان، اظهار کرد: آخرین دوره جشنواره مطبوعات محلی گیلان در سال ٨٦ برگزار شد که امسال بعد از هشت سال وقفه، دوباره در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره از آثار برتر رسانه‌ای تجلیل می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

ابراهیمیان با اشاره به رشته‌های جشنواره، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش ویژه و بخش نشریات مکتوب محلی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تحلیلی دایر می‌شود.

این مسئول فرهنگی شعار سال، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی با موضوع اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، نماز، سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش مطبوعات در گسترش این فرهنگ از محورهای بخش ویژه این جشنواره است.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: بخش نشریات مکتوب محلی، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در قالب گزارش و مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، مقاله، تیتر و خبر برگزار میشود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را تا ١٥ دی‌ماه جاری اعلام کرد و افزود: علاقمندان باید آثار منتشر شده خود از ابتدای سال تا ١٠ دی را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

ابراهیمیان با بیان اینکه در بخش ویژه ٦ نفر برتر به انتخاب هیئت داوران انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند بدون محدودیت در کلیه رشته‌ها شرکت کرده و در هر رشته سه اثر ارسال کنند.

وی با بیان اینکه داوری این جشنواره در تهران و توسط کارشناسان وزارتخانه انجام خواهد شد، گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی برگزیدگان معرفی و به نفر اول پنج میلیون ریال، نفر دوم چهار میلیون ریال و نفر سوم سه میلیون ریال اهدا می‌شود.

captcha