به خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پی شهادت آیتالله شیخ نمر باقر النمر(رضوان الله علیه)، روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان به دست جلادان وهابی تندروی رژیم منفور آلسعود؛ ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک و اقدام دیوانهوار را با صدور بیانیهای محکوم کرد.
متن بیانیه به شرح ذیل است؛
« بسم رب الشهداء و الصدیقین »
« ولا تحسبنّ الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون »
شهادت، جایگاه برتر اولیای خاص و مقربان ویژۀ الهی و آرزوی دلیرمردان خدایی است و کمترین پاداشی جاودانه و الهی است که نصیب مردان خدایی می شود ، اما جبهه مشترک آمریکایی- صهیونیستی و آلسعود ، به خوبی باید بداند که ریختن این گونه خون های پاک و مطهر، باعث گسترش چمشگیر بیداری اسلامی و رشد سریعتر معارف حقیقی اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم » و موجب نابودی و سرنگونی هر چه زودترآنان خواهد شد .
پیام شهادت مرحوم آیتالله شهید شیخ نمر باقر النمر (رحمت الله علیه) موج جدید و فراگیر بیداری اسلامی در سطح منطقه و جهان ایجاد کرده به طوری که امواج خروشان خشم و نفرت و انزجار انقلابی مسلمانان جهان، از اقدامات دیوانه وار و وحشیانۀ آلسعود همانند کوهی بر سر آنان خراب خواهد کرد.
به یقین، شعاع گسترده شهادت در مکتب اسلام و خون به ناحق ریخته شدۀ رهبر برجستۀ شیعیان عربستان، شیخ نمرهایی پای در عرصۀ گیتی خواهند نهاد که موجب تسریع در روند حرکتها و انقلابهایی در کشورهای تحت ستم و دیکتاتور و مستبد، همچون آلسعود خواهد شد .
مسلمانان جهان نیز با حفظ وحدت و اتحاد و انسجام دینی و اسلامی خود هرگز نخواهند گذاشت خون این روحانی مبارز و مجاهد فی سبیل الله به هدر برود و سران مستبد آلسعود تاوان این جنایت هولناک خود را به زودی پس خواهند داد .
شهادت آیت الله شیخ النمر، باعث شکلگیری حرکت انقلابی مردم مسلمان عربستان تا سرنگونی آلسعود و موجب دمیدن روحیۀ ایستادگی، مقاومت و بیداری و جاری ساختن خون تازهای در شریانها و پیکرۀ اسلام خواهد شد و صدای زنگ مرگ رژیم منحوس سعودی را به صدا در آورد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، این اعدام را وحشیانه و غیر مشروع و فاقد هرگونه وجاهت قانونی و نشانهای آشکار از ترس و وحشت و استیصال فروخوردۀ رژیم دیکتاتور و دستنشاندۀ آلسعود از جریان حقیقی بیداری اسلامی و شکستهای پیدرپی و مفتضحانه در بحرین، یمن و عراق دانست و بیان داشت، صدای حق گویی شیخ نمر هرگز با شهادتش خاموش نخواهد شد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان بیانیۀ خود ، ضمن عرض تسلیت این فاجعۀ هولناک و ضایعۀ جبران ناپذیر به محضر حضرت ولی عصر (عج) و خدمت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تمامی مراجع و علمای دینی و حوزههای علمیه و مسلمانان جهان به ویژه ملت شهید پرور و بصیر ایران اسلامی، برای علو درجات آن شهید گرانقدر طلب رحمت و غفران واسعۀ الهی کرده و برای سایر بازماندگان و اعضای خانوادۀ محترم و داغدارشان و صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد قادر متعال در خواست میکند.