دانش‌آموزان نخبه قرآنی شناسایی می‌شوند
کد خبر: 3464839
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
عباسی:

دانش‌آموزان نخبه قرآنی شناسایی می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته با مؤسسه دارالقرآن زنجان، در راستای شناسایی نخبگان قرآنی نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

محمود عباسی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد:‌ علی‌رغم گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی و تاکیدات ویژه‌ای که در زمینه روخوانی و روان‌خوانی قرآن که اصول اولیه ارتباط با این کتاب الهی هستند، در این حوزه دچار مشکل هستیم و بسیاری از دانش‌آموزان حتی پس از اتمام تحصیلات دوره متوسطه قادر به روخوانی صحیح قرآن کریم نیستند.

وی افزود: با اقدامات ویژه‌ای که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است توجه به روخوانی و حفظ موضوعی قرآن کریم از کلاس اول ابتدایی در برنامه آموزشی قرار گرفته است.

عباسی تصریح کرد:‌ طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته با موسسه دارالقرآن زنجان، 20 مدرسه در ناحیه یک در اختیار این مؤسسه قرار گرفته تا علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، در راستای شناسایی نخبگان قرآنی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی که تا سال گذشته در 9 رشته برگزار می‌شد و از سال جاری و با تمهیدات صورت گرفته به 14 رشته افزایش یافته است، تاکید کرد: طبق توافق نامه‌ای که با سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری مسابقات قرآن سن زیر 18 سال به آموزش و پرورش، که این برنامه به استان زنجان نیز ابلاغ شده است، آموزش و پرورش استان اهتمام ویژه‌ای در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد زمینه شناخت اهل بیت (ع) نیز مورد توجه جدی آموزش و پرورش استان زنجان است، گفت: در بحث امام‌شناسی نیز 14 سری کتاب در رابطه با زندگی‌نامه 14 معصوم برای سن نوجوانان تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

عباسی با اشاره به اینکه در بیش از 608 مدرسه نماز جماعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: نقطه عطف برگزاری این نمازهای جماعت، حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به عنوان امامت جماعت در روزهای یک‌شنبه در مدارس است که تبدیل به یک الگوی مناسب برای مدارس 14 گانه در سطح کشور شده است.

captcha