نماینده ولیفقیه در چهارمحال و بختیاری:
جامعه ايماني جلو بیگانگان سر خم نمیکند
حجت الاسلام نكونام گفت: جامعه ایمانی دلبستگیهایی که برای او ذلت میآورد را از خود دور میکند و جلو بیگانگان سر خم نمیکند.
به گزارش خبرگزاري بين المللي قرآن (ايكنا) از چهارمحال و بختياري، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده
ولیفقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد روز گذشته 26 دي ماه در کارگاه
مهارت آموزی و سبک زندگی فردی و سازمانی کارکنان و سربازان وظیفه سپاه حضرت قمربنی
هاشم «علیه السلام» که به صورت ویدیو کنفرانس برای نواحی مقاومت بسیج در سراسر استان
چهارمحال و بختیاری نیز پخش میشد، با تبریک ولادت امام سعادت حسن عسگری(ع)، حق مداری
را یکی از توصیه هاي مؤکد این امام همام به شیعیان برای زینت بودن برای اهلبیت عصمت
و طهارت خواند وبا یادآوری اینکه کسانی که از اول انقلاب تاکنون راه باطل را پیمودند،
هلاک شدند خاطرنشان کرد:از اول انقلاب، دولتهایی همچون دولت موقت، دولت بنیصدر و
بعد از آن نیز افرادی در درون دولتها بودند که دل به باطل سپردند که نتیجه دلسپردگی
به باطل چیزی جز پیشمانی و خفت و حقارت برای آنها نشد اما در مقابل، زنان و مردان مؤمن،
بسیجیان و پاسداران و نیروهای دفاعی و انتظامی ما نیز بودند که دل بهحق سپردند و از
راه ولایت جدا نشدند و روسفیدی، سرافرازی و ماندگاری در دنیا و آخرت را برای خودشان
رقم زدند.نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری انتخابات
را یکی از مصادیق بارز نشان دادن حق مداری در جامعه دانست و تصریح کرد: آن کسانی که
در انتخابات خوب رأی دادند و حتی کاندید موردنظرشان هم پیروز نشد ، قطعاً پشیمان نخواهند
شد زیرا بر اساس حق و تکلیف رأی داند؛ اگر هم کاندید مورد نظرشان رأی آورد تا زمانی
که برمدار حق بود کمکش میکنند اما اگر در میانه راه از مسیر حق منحرف شد، آنها باز
راه خودشان را ادامه میدهند و از انتخاب خود پیشمان نخواهند شد.حجت الاسلام نکونام در تبین معنای حقیقی حق مداری
گفت: حق مداری یعنی، دل به آدمها، مقامها، گروهها و جناحها
نسپردن و سرسپرده این وآن نشدن بلکه حق مداری واقعی آن است که تنها سرسپرده خدا، دین خدا، ولایت باشد و تنها به
تکلیف دینی خودش عمل کند.وي گفت: اعتقاد بنده به برجام این است که این برجام
هیچگاه به فرجام منتهی نخواهد شد زیرا آمریکاییها همواره بر تحریمها، کارشکنیها
و سنگاندازیهای خودشان پایبند هستند و اجازه نخواهند داد که فرجامی در این برجام
نصیب شود.امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: آنکسانی که به برجام
و مریکاییها دل ببندند و راه اقتصاد مقاومتی و استحکام درونی را دنبال نکنند، قطعاً
پشیمان خواهند شد هرچند که اکنون هم کسانی هستند که از این راه رفته شده پشیمان شدهاند.امام جمعه شهرکرد با اشاره به تلاش به مراتب بالاتر
و خطرناکتر دشمن برای نفوذ به مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مسئله مجلس خبرگان
رهبری، بحث برجام و نفوذ از این طریق مطرح نیست بلکه بحث نفوذ تمامعیار و زدن ریشه
ها مطرح است.حجتالاسلام والمسلمین نکونام در تشریح سبک زندگی
مورد انتظار اهلبیت عصمت و طهارت علیهمالسلام گفت: اسلام و قرآن همیشه برای بشریت
تازه هستند و درسهای ائمه را نیز اگر انسان دهها بار بشنود و صدها بار بخواند و برای
او بگویند باز لازم است، چرا که انسان فراموشکار
است.امامجمعه شهرکرد با بیان این حدیث شریف از امام
عسگری علیهالسلام
"اتقوا، و کونوا لنا زینا، ولا تکونوا شینا"
اظهار کرد: شیعه در دنیا باید زینت ائمه معصومین علیهمالسلام باشد و این خواسته را
هم در دعا از خداوند بخواهد و هم در عمل نیز برای تحقق آن بکوشد.حجتالاسلاموالمسلمین نکونام با بیان اینکه اقتصاد،
سیاست، اجتماع و بازار در پرتو قرآن و عترت رونق پیدا میکند تصریح کرد: یکی از انتظارات
معصومین (ع) از ما این است که درون جامعه خودمان نسبت هم ملاطفت و مهربانی و محبت داشته
باشیم.رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری بابیان
حدیث دیگری از امام یازدهم گفت: بهترین برادران انسان مؤمن کسی است که از خطاهای وی
درگذرد و فراموش کند و نهتنها فراموش کند بلکه خوبیهایی را که او برایش انجام داده،
مدام به زبان آورد.حجتالاسلاموالمسلمین نکونام زینت اهلبیت بودن
در جامعه را براساس حديث امام حسن عسگری(ع) در پنج قسم بیان کرد و گفت: جامعه سراسر ملاطفت داشتن و بدی را فراموش کردن و خوبیها را ذکر کردن، اولین
شرط زینت اهلبیت بودن است.نماینده ولیفقیه در استان دومین قسم از شرایط جامعه
زینت اهلبیت را تشریح کرد و گفت: بکوشید در اصلاح جامعه نقشآفرین باشید و اصلاحطلب
درون جمعی باشید. جامعه را سالم اصلاح کنید و در رفع معایب یکدیگر بکوشیدکه" من وعظ اخاه سراً، فقد زانه"،یعنی
هرکس در اصلاح جامعه از درون بکوشد و بر مواعظ برادرانش مدام بهصورت مخفیانه متذکر
شود، به این برادر زینت بخشیده است.حجتالاسلاموالمسلمین نکونام افزود: سومین نشانه جامعه زینت اهلبیت آن است که
در درون خودشان یک چهره و متحد باشند و نفاق نداشته باشند.امامجمعه شهرکرد برخورداری از روحیه استغنا را
چهارمین نشانه جامعه زینت اهلبیت برشمرد و ادامه داد: استغناء این است که انسان طمع
را از درون خود دور کند و چشم به مال و موقعیت دیگران نداشته باشد و خود را همهجا
به جزء در محضر پروردگار بینیاز بداند و تنها نیازمند خداوند متعال باشد.حجتالاسلاموالمسلمین نکونام تأکید کرد: چنین جامعهای،
در مقابل استکبار و در رأس آنها آمریکا سرخم نمیکند؛ جامعه
ایمانی قوی است و دل به چیزی نمیبندد که او را ذلیل کند. جامعه ایمانی دلبستگیهایی
که برای او ذلت میآورد را از خود دور میکند و جلو بیگانگان سر خم نمیکند.نماینده ولی فقیه در چهارمحالوبختیاری عبادت، ورع،
شبزندهداری و بندگی خداوند را پنجمین نشانه جامعه زینت اهلبیت دانست و گفت:خالص
شدن برای خدا کار سادهای نیست، اینهایی که ریزش کردند، آنگونه که باید با خداوند
رابطه نزدیک نداشتند و همینها باعث شد که فتنه 78 و 88 و فتنههاي آینده به وجود آید.