روز ملی راهیان نور فرصت الگوپذیری جوانان از فرهنگ دفاع مقدس است
کد خبر: 3480642
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

روز ملی راهیان نور فرصت الگوپذیری جوانان از فرهنگ دفاع مقدس است

گروه اجتماعی:امام جمعه انزلی به 20 اسفند روز ملی راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: همگی خصوصا جوانان سعی کنند در این اردوها و بازدید از مناطق جنگی شرکت کنند و از فرصت الگوپذیری از این فرهنگ ناب بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا به آیه 32 سوره لقمان اشاره و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که ای مردم تقوای الهی پیشه کنید، خدا ترس باشید، به یاد قیامت بوده و از قیامت بترسید، قیامت وعده تخلف ناپذیر الهی است. مواظب باشید وعده های دنیایی شما را فریب نداده و مواظب باشید در دنیا شیطان شما را فریب ندهد.
وی با اشاره به مناسب های این ایام گفت: در سالروز تاسیس کمیته امداد هستیم، هرکس هر چقدر می تواند به نیازمندان کمک کند، کمک به نیازمندان اجر اخروی و دنیوی فراوان دارد.
خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه از 15 اسفند که به نام روز درختکاری نامگذاری شده است به عنوان روزی مهم یاد کرد و افزود: منابع طبیعی باید حفظ شود، تصرفات در منابع طبیعی رفع شود لذا هر کدام از ما باید سعی کنیم در حفظ این منابع سهیم باشیم و اگر هر کدام یک نهال بکاریم در هر سال 80 میلیون نهال کاشته خواهد شد.
حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه حفظ و کاشت نهال وظیفه همگانی است، تصریح کرد: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری، همه دستگاه ها و مردم نسبت به حفظ منابع طبیعی و کاشت آن مسئولیت دارند و دستگاه های مربوطه نیز باید در رفع تصرفات کوشا باشند.
وی به 20 اسفند روز ملی راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: سنت خوب و بسیار نیکویی است، همگی خصوصا جوانان سعی کنند در این اردوها و بازدید از مناطق جنگی شرکت کنند و از فرصت الگوپذیری از این فرهنگ ناب بهره مند شوند، این حرکت یک حرکت معنوی است که می تواند تداعی کننده حال و هوای شهدای 8 سال دفاع مقدس باشد.
امام جمعه بندرانزلی همچنین درگذشت هنرمند انقلابی فرج الله سلحشور را به جامعه هنر ارزشی کشور تسلیت گفت و اضافه کرد: این هنرمند بزرگوار کارهای بسیار خوب و ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است و امیدواریم فعالین عرصه سینما راه این مرحوم را ادامه دهند.
وی همچنین با ابراز تاسف از درگذشت حضرت آیت الله طبسی (نماینده امام و رهبری و تولیت آستان قدس رضوی) رحلت ایشان را تسلیت گفت.
حجت الاسلام شمس الدین در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات نیز اشاره و عنوان کرد: به فضل پرودگار و حضور مردم در سرتاسر کشور حماسه ای بزرگ آفریده شد.
وی با بیان اینکه کسانی که منتخب مردم شده اند باید همانطور که رهبری در پیام خود فرموده اند در خدمت مردم باشند، افزود: مردم از منتخبین خود توقع ساده زیستی و پاک دستی دارند و انتظارشان این است که منتخبشان حضوری فعال در مسئولیت خود داشته باشد و در برابر دشمنان و زیاده خواهی آنان ایستادگی کنند.
امام جمعه بندرانزلی در ادامه از همه کاندیداها تشکر کرد و گفت: من از همه کاندیداهای شهرستان تشکر می کنم که توانستند فضای انتخاباتی پر شوری در شهرستان ایجاد کنند.
حجت الاسلام شمس الدین با تشکر از همه دستگاه های اجرایی، نظارتی و دستگاه های امنیتی، بسیج، سپاه و فرماندار شهرستان گفت: از دادستان فاضل، انقلابی و شجاعمان تشکر میکنم که در تمامی عرصه انتخابات حضور پررنگی داشتند و در تمامی عرصه ها یاری رسان دیگر مسئولان بودند.
وی همچنین اضافه کرد: در هر انتخاباتی هر چقدر نیز تلاش شود ممکن است کاستی هایی وجود داشته باشد که مسئولان مربوطه آن را رصد و اقدامات لازم را انجام می دهند.

captcha