مراسم ویژه درختکاری به صورت نمادین در بقاع متبرکه ‌برگزار می‌شود
کد خبر: 3480794
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

مراسم ویژه درختکاری به صورت نمادین در بقاع متبرکه ‌برگزار می‌شود

گروه جامعه: همزمان با هفته منابع طبیعی ویژه‌ برنامه‌های روز درختکاری در امامزادگان و اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری مستمر سازمان اوقاف در ستاد ملی همیاران طبیعت سازمان جنگل‌ها و مراتع‌، در روز درختکاری مراسم ویژه‌ای در بقاع و اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

وی گفت: ‌در روز 21 اسفند و در آخرین روز از هفته منابع طبیعی که با عنوان ‌منابع طبیعی‌، آموزه‌های دینی و سازمان‌های مردم نهاد‌ نامگذاری شده است مراسم ویژه درختکاری به صورت نمادین در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و احتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای آماده سازی زمین و حفر گودال برای غرس نهال در بقاع متبرکه فراهم شده است.

شرفخانی با اشاره به همکاری تنگاتنگ سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان جنگل‌ها و مراتع در ایجاد و گسترش فضای سبز در بقاع و اماکن متبرکه یادآور شد: در این راستا تاکنون همکاری‌های خوبی بین سازمان اوقاف و سازمان جنگل‌‌ها و مراتع صورت گرفته است و این موضوع می‌تواند در ایجاد نشاط و تلطیف اماکن متبرکه نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش ایکنا، عناوين روزشمار هفته بزرگداشت منابع طبيعي و آبخيزداري، به این شرح است: 15 اسفند - جشن درختکاري، 16 اسفند- منابع طبيعي، رسانه و فرهنگ‌سازي، 17 اسفند - منابع طبيعي، جنگلبان،حفاظت و قانون،18 اسفند - منابع طبيعي، آموزش، پژوهش و نيروي انساني،19 اسفند - منابع طبيعي، بسيج سازندگي و همياران طبيعت، 20 اسفند - منابع طبيعي و مديريت جامع حوزه‌هاي آبخيز و 21 اسفند - منابع طبيعي، آموزه‌هاي ديني و سازمان‌هاي مردم نهاد. 

captcha