کاشت هشت نهال به یاد مدافعان حرم در رشت
کد خبر: 3482086
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

کاشت هشت نهال به یاد مدافعان حرم در رشت

گروه اجتماعی: همرمان با ایام درختکاری هشت نهال به یاد مدافعان حرم در رشت کاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، در آخرین روزهای هفته منابع طبیعی به سر می بریم روزهایی که به هر سو می نگریم حرف از کاشت گل و گیاه است و همه برای آینده سبز و هوای پاک از امروز اندیشیده و اقدام به درختکاری می کنند.
مقام معظم رهبری به مناسبت روز درختکاری فرموده اند: «گياه و درخت براى هر كشورى، براى هر مجموعه انسانى‌اى، مايه بركت است؛ براى همين هم در شرع مقدس اسلام و در احاديث ما، به مسئله‌ درخت و نگهدارى درخت و جلوگيرى از قطع كردن درختان توصيه شده است،حالا اين يك توصيه‌ اسلامى است».
ایشان افزودند: «امروز همه‌ مردم دنيا هم به اين مسئله توجه دارند و شايد بشود گفت كه هميشه مردم و جوامع بشرى به مسئله‌ درخت اهميت ميداده‌اند».
ایشان فرمودند: « ما از مردم خواهش می کنیم که درخت را پاس بدارند و فضای سبز را اهمیت بدهند. «هر ایرانی یک درخت» که گفته می شود و در زبان ها هست، شعار خوبی است؛ سعی کنند در این ایّام - که ایّام درختکاری و فصل درختکاری است - هرچه میتوانند [کاشت درخت را] افزایش بدهند».
استان گیلان هشت شهید مدافع حرم تقدیم دفاع از تمامیت کیان اسلامی کرده است که خط سرخ شهادت را با حضور سبز خود استمرار بخشیدند، به مناسبت هفته منابع طبیعی و همزمان با ایام درختکاری هشت نهال به یاد مدافعان حرم کاشته در رشت می شود.
این حرکت فرهنگی به همکاری هیأت محبان اهل بیت(ع) جمعه 21 اسفند ساعت 10 صبح بلوار لاکان، روبروی مسجد امیرالمومنین، بوستان بهار انجام می شود.

captcha