امروز؛ رونمایی نرم‌افزار «یوسف‌القراء»
کد خبر: 3482941
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

امروز؛ رونمایی نرم‌افزار «یوسف‌القراء»

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار «یوسف‌القراء» در آئین پایانی همایش «جلوه‌های فاطمی» که امروز، 24 اسفندماه در بوستان وحدت مشهد برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین جمال‌زاده، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به رونمایی از نرم‌افزار «یوسف‌القراء» طی امروز اظهار کرد: اختتامیه همایش «جلوه‌های فاطمی با «رونمایی از کتاب و نرم‌افزار شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، شهید منا و تجلیل از مادر این چهره قرآنی امروز دوشنبه، 24 اسفندماه از ساعت 19 تا 21 در تالار همایش‌های فرهنگسرای زیارت واقع در بلوار وحدت، بوستان وحدت برگزار می‌شود.

وی افزود: نرم‌افزار «یوسف‌القراء»، نخستین نرم‌افزار چندرسانه‌ای در ارتباط با شخصیت شهید حاجی‌حسنی‌کارگرو فاجعه منا به شمار می‌رود که مشتمل بر بخش‌های متعددی همچون تلاوت‌های کمتر دیده شده از این شهید، تصاویر و بخشی از دست‌نوشته‌های این قاری مهاجر الی‌الله است.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد تصریح کرد: بخش مهاجرا الی الله یکی از بخش‌های نرم‌افزار «یوسف‌القراء» به شمار می‌رود که در این بخش آثار صوتی، تصویری و نوشتاری، زندگینامه، افتخارات، منتخبی از قرائت‌های مجلس شهید حاجی‌حسنی است.

وی یادآور شد: «برای محسن»، بخش دیگری از این نرم‌افزار به شمار می‌رود که این بخش اختصاص به مطالبی است که کاربران در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها برای این شهید بزرگوار نگاشته‌اند.

حجت‌الاسلام جمال‌زاده اظهار کرد: فاجعه منا از بخش‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود که حاوی فیلم‌های مستندی بوده که در رابطه با فاجعه منا تولید شده است.

وی افزود: «سخت و خشن» یکی از بخش‌های نرم‌افزار یوسف‌القراء» به شمار می‌رود که حاوی متون، فیلم‌ها و عکس‌ها و پوسترهایی درباره موضع گیری مقام معظم رهبری درباره فاجعه مناست.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد تصریح کرد: بازتاب‌، آخرین بخش این نرم‌افزار به شمار می‌رود که شامل بازتاب و انعکاس فاجعه منا در قالب مداحی، نماهنگ و پوستر جمع‌آوری شده است.

وی یادآور شد: نرم‌افزار «یوسف‌القراء» با هدف گرامیداشت یاد حاج محسن حسنی کارگر به همت فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد تولید شده است. همچنین تولید این نرم‌افزار بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فاجعه منا نباید فراموش شود، بوده است. ما تلاش کرده‌ایم با گرامیداشت این قاری بزرگوار و ابعاد مختلف فاجعه منا گامی در این راستا داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جمال‌زاده اظهار کرد: تقدیر از ملیحه خراسانی، مادر شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر به عنوان بانوی شاخص مشهدی در ایفای نقش مادری با تأسی به سیره حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود.

captcha