کد خبر: 3485355
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کریمی‌قدوسی:

انتخاب بازی انقراض متضاد با شعار جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای بود

گروه فضای مجازی: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی انقراض مغایر با آموزه‌های الهی نیست، اما شاید مغایر با سبک زندگی ایرانی، اسلامی باشد؛ گرچه می‌پذیرم که بازی با موضوع پدیدآمدن زامبی است.

حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به انتخاب بازی مغایر با آموزه‌های الهی «انقراض» در چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: نسخه‌ای که در جشنواره جوایزی را دریافت کرد، نسخه انگلیسی آن بود و قبول دارم که دارای صحنه‌های خشن است؛ البته نسخه فارسی آن تا کنون مجوز نگرفته و پخش نشده است.

وی افزود: بازی انقراض به سفارش یک شرکت خارجی تولید شده بود و هدف‌مان از انتخاب این بازی در جشنواره حمایت از تولیدکنندگان آن بود چراکه معتقدیم اگر ما از این بازی‌سازان حمایت نکنیم موضوع فرار مغزها را شاهد خواهیم بود. این بازی‌سازانی که تلاش می‌کنند تا ارز وارد کشور کنند نباید به سادگی از آنها گذشت بلکه با حمایت‌های‌مان تلاش کنیم تا در این مسیر موفق شوند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه برگزیدگان جشنواره در دقایق پایانی تغییر کرد، گفت: جلسات داوری بدون هیچ دست‌انداز و دخالتی برگزار شد و  به هیچ عنوان شاهد تغییری در نتایج نبودیم. همچنین انتخاب بازی انقراض بدون نظر من بود و بنده هیچ دخالتی در انتخاب این بازی نداشتم. البته در همه جشنواره‌ها حرف و حدیث بسیار است اما واقعیت این بوده که داوران در اتاق‌های مستقل به داوری می‌پردازند و نظرات مستقلی ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر قرار بود بازی انقراض در کشور منتشر شود، قطعا بخشی از آن حذف می‌شد چرا که این نسخه قابل پخش در کشور نیست. همچنین واقعیت با تئوری روی کاغذ فرق می‌کند ما در زمینه تولید بازی متناسب با آموزه‌های الهی تلاش‌هایی کرده‌ایم تا بسترهای لازم را برای ساخت فراهم کنیم.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: بازی انقراض مغایر با آموزه‌های الهی نیست اما شاید مغایر با سبک زندگی ایرانی، اسلامی باشد؛ گرچه می‌پذیرم که بازی با موضوع پدیدآمدن زامبی است. داوری‌های دوره چهارم جشنواره بسیار عادلانه بود و هیچ وجه رأی‌ها توسط بنده مهندسی نشد.

وی بیان کرد: شاید انتخاب بازی انقراض در جشنواره چندان مناسب نبود اما بنده به نظرات داوران احترام گذاشتم و تغییری در رأی‌ها ندادم و یکی از اهداف‌مان این بود که بازی‌سازان ناامید نشوند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با شعار ترویج مبانی فرهنگی و هویت ایرانی – اسلامی برگزار شد اما بازی انقراض که متضاد با شعار جشنواره بود، به عنوان بازی برگزیده در یکی از بخش‌های جشنواره انتخاب شد.

بازی برگزیده جشنواره ملی با آموزه‌های الهی مغایرت دارد

احمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
2
آخه این چه توجیهیه؟! موضوع زامبی ضد فرهنگه! و مغایر با آموزه های الهی ست.. و حق یه عده رو ضایع کنین با این بهانه که ارز وارد میشه! با این طرز فکر هر محصول غیر اخلاقی و مستهجنی برای ذائقه ی خارجی ها تولید کنیم و ارز وارد کشور کنیم.. کشورمون انقدر بدبخت و گدا شده که نیازمند به پول بازی ضد الهی باشه!! خارجی ها که خودشون صدها فیلم و بازی با این موضوع خودشون ساختن و اگه این بازی مسخره رو ببینن بهمون میخندن که از ایده شون به کپی شده اونم به بدترین و ضعیف ترین شکل ممکن!

اما یه سوال مگه دستور عملشون مقابله با چنین محصولاتی نیست؟! پس چرا مخالف دارن عمل میکنن و خودشون از اینا میسازن و تقدیر هم میکنن.. در حالی که بودجه های سالانه میلیاردی بیت المال میگیرن و نام ملّی رو یدک میکشن.. چرا نام ملی رو خراب میکنن؟ اسم خصوصی بزارن و کارو تموم کنن! اونوقت هر غلطی که خواستن کنن دیگه

توی جشنواره ملی با شعاری که خودشون گفتن حق سازنده های انقلابی و بازی های ارزشمند رو ضایع میکنن اونم به خاطر یه محصول تکراری که هزاران مدل خارجی ازش ساخته شده با ایده ای که خیلی وقته که خز شده

آخه چه افتخاری در این محصوله؟!؟!؟! بعدم به بهانه ای بگیم که مبادا این مغز ها (سازنده بازی غیر الهی) فرار میکنند!!

امام خمینی (ره) درباره اینجور مغزهای فاسد میفرمود: جهنم که فرار کردند این مغزها!
"میگویید مغزها فرار میکنند، این مغزهاى پوسیده بگذار فرار کنند. این مغزهایى که براى اجانب کار کردند، بگذار فرار کنند. شما براى آنها خیلى افسرده نباشید. این مغزها باید فرار کنند. حالا از اینجا فرار مى‏کنند دنبال همان معانى که دلشان میخواهد میروند. مگر هر مغزى که علم- به قول شما- در آن بود، این مغز شریف است؟؟؟ حالا اگر یک همچون مغزى از ایران فرار کرد، ما بنشینیم غصه بخوریم که مغز فرار کرده؟!
جهنم که فرار کردند این مغزها! مغزهاى علمى نبودند این مغزها، مغزهاى خیانتکار بودند، و الّا کسى از مملکت خودش فرار می‏کند به امریکا؟! از مملکت خودش فرار مى‏کند به انگلستان و زیرِ سایه انگلستان مى‏خواهد زندگى بکند؟ برادرها! خودتان بیدار باشید که این مغزهایى که دارند فرار مى‏کنند این مغزهاست که شما را به تباهى کشیده ‏اند"


مگر با این حق کشی، کسانی که کارهای ارزشی ساخته اند سرد نمیشوند!؟!؟!؟!؟

امام خمینی(ره) : "ما هم یک مغزهایى داریم که با اینکه مغز علمى هستند دارند به مردم کمک میکنند؛ این مغزها را ما مى‏خواهیم؛ نه آن مغزهایى که حالا که برایشان تَعیّش حاصل نیست فرار کنند. چرا به خود نمیآیند اینها؟ چرا اینها نمیفهمند مقدار خودشان را و مقدار مملکت ما را؟"

ظاهراً این سازمان (بنیاد ملی بازی های رایانه ای) اصلاً به فرمانهای مقام معظم رهبری و امام خمینی بینیان گذار انقلاب اسلامی ایران پایبند نیست و ظاهراً با وجود اینکه بودجه بیت المال میگیرد و نام و اعتبار ملی را یدک میکشد رویکردی کاملا مخالف دارد..

ممنون از ایکنا
بسوی نور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
1
حتی اگر فرض کنیم که بنیاد ملی بازی ها نهادی دلسوز است مگر حتما باید یک بازیساز ارزشی و انقلابی (که به سفارش رهبر و با توجه به اهداف جشنواره کارهای فاخر تولید کرده) لگد شود تا اثری غیر الهی و غیر اسلامی که به سفارش یک شرکت صهیونیستی(شرکت بیگ فیش - شرکتی آمریکایی صهیونیستی است) برگزیده شود آنهم در جشنواره ای که با بودجه بیت المال که به فرمان رهبر برای مقابله با تهاجم فرهنگی برگزار شده

آیا نمیشود از بازیهای فرهنگی حتی به اندازه یک کاندید شدن اسم برد؟!
اگر سیاست مسئولین متولی گیم همانطور که در خبر اشاره شد نامید نکردن شرکت کنندگان بود چرا بخاطر یک اثر ضعیف و ضد موضوع جشنواره و مغایر با تاکید های وزیر ارشاد، دیگر شرکت کنندگان را نامید کردند؟!
چطور برای این بازی جا بود که بتواند در بخش های مختلف کاندید شود و حتی برای کاندید شدن هم جایزه بگیرد: غزال زرین بهترین بازی ژانر ماجرایی- کاندید بهترین دستاورد هنری دوبعدی- کاندید دستاورد بهترین موسیقی

اگر چه بازی هایی که کنار گذاشته شدند دیده نمیشوند تا با چنین بازی ضعیف و بی کیفیتی از هر لحاظ مقایسه گردند

بعد مگر چقدر این بازی که هیچ ناشر داخلی به دلیل پایین بودن سطح کیفی آن حاضر به انتشار آن نشده درآمد ارزی کسب کرده که مسئولان و متولیان گیم حاضر به عملی مغایر با اهداف جشنواره شده اند؟!

امیدوارم که همین رفتار و عملکردشان نیز طبق سفارش شرکت های اجنبی، با برنامه ریزی نباشد

تشکر از خبرگزاری ایکنا که همیشه دلسوزانه بهترین گزارش ها را ارائه میدهد.
بسوی نور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
1
2
اصلا معلومه چه خبره؟ یا خودشون نمیفهمن چی میگن یا یجور میگن که ما نمیفهمیم!! چرا انقدر ضد و نقیض

از یکطرف میگن: مغایر با آموزه های الهی نیست،
و از طرفی میگن: مغایر با موضوع جشنواره و زندگی ایرانی-اسلامی هست!! مگه زندگی اسلامی چیزی غیر از آموزه های الهی هست؟!

از یک طرف میگن: هدف‌مان از انتخاب این بازی در جشنواره حمایت از تولیدکنندگان آن بود،
و از طرفی میگن: جلسات داوری بدون هیچ دست‌انداز و دخالتی برگزار شد! معتقدیم اگر ما از این بازی‌سازان حمایت نکنیم موضوع فرار مغزها را شاهد خواهیم بود.

از اینطرف میگن: داوری‌های جشنواره بسیار عادلانه بوده
و از طرفی دیگر میگن: اگر چه شاید انتخاب بازی انقراض در جشنواره چندان مناسب نبود !!

امیدوارم که مسئولان متولی گیم دست از دروغها بردارند و به کشور و ملت و فرهنگ ایرانی و اسلامی خیانت نکنند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
1
1
هم از توبره میخورن هم از آخور !! جالبه واقعا !! بودجه میگیرن و بهشون در این حوزه اختیار داده شده که با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مقابله کنن اما میرن از آمریکایی ها به قول خودشون ارز میگیرن و زحمت تهاجم فرهنگی رو براشون میکشن ،شدند سرباز دشمن ، ضربه ای که دشمن نتونسته به تولید کنندگان ارزشی بزنه اینا با اختیار و قدرتی که بهشون برای مقابله داده شده دارن بر علیه سازندگان ارزشی استفاده میکنن !! دارند تیشه را به ریشه فرهنگ و کسانی که دارند با بودجه شخصی کار فرهنگی میکنن میزنن ، با چنین نهادی دیگه نیازی به دشمن نداریم
بسوی نور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
1
1
صحبت من با مدیر عامل محترم هست، یچیزی میگی و زود ازش رد میشی..

شما میگین: این بازی به سفارش یک شرکت خارجی تولید شده بود.

خوبه که بگین اون شرکت خارجی کی بوده و کجا بوده
"این بازی انقراض به سفارش شرکت آمریکایی "BigFishGames" بوده که موسس اش Paul Thelen بوده و دفترش در واشینگتون هست و توسط اشخاص جمهوریخواه آمریکا و با بودجه صهیونیستها اداره میشه!"

بعدم میگین برای اینکه فرار مغز ها اتفاق نیوفته این بازی انتخاب شده!!
بهتره بدونین مغز به کسی میگن که نبوغ و نوآوری داشته باشه نه اینکه یه ایده ی نشتخوار شده آمریکایی ها که محتوای ضد الهی داره استفاده کنه! به این مغز نمیگن! مغز کسیه که کشور مفتخر به وجودش باشه و با ارزشهای خودمون ایران رو سر بلند کنه!!

و اینکه بگین این ارز چقدر بوده و کی گرفته
و بازی چقدر فروش رفته، نکنه که این پول رو زیر میزی دادن، که باهاش سازنده های فرهنگی و ارزشی رو از میدون بدر کنن!؟؟
اینطور سفارش گرفتن از آمریکا که خودش بزرگترین سازنده بازی در دنیاست اونم برای یه بازی مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی، که داده به دست خودمون بسازیم !! عجییییب شک برانگیزه !!

آیا انجام این کار مصداق خیانت به ارزشهای کشور نیست؟!؟!؟!!؟
آیا این مصداق پایمال کردن خون شهدا نیست؟!
آیا مصداق سرپیچی از فرمان رهبر نیست؟!

اما این میان چیزی که محرز شده برای من اینه که در نظر بنیاد ملی بازی های رایانه ای پول حرف اول رو میزنه نه عقاید و ارزشها!!

من از خبرگزاری ایکنا تشکر میکنم بابت این گزارش و خواهش دارم گزارشی دیگر ترتیب دهد و این سوالها رو مطرح کند
خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
1
ببینید کجا داریم زندگی میکنیم یک اثر جایزه میگیره اما هنوز مجوز نداره/ جالبه ها نه/ به گفته جناب قدوسی نسخه‌ای که در جشنواره جوایزی را دریافت کرد، نسخه انگلیسی آن بود و قبول دارم که دارای صحنه‌های خشن است؛ البته نسخه فارسی آن تا کنون مجوز نگرفته و پخش نشده است.


خوب خدار ا شکر به خارجیه جایزه دادیم
استاد ناشناس قران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
0
ایشان می فرمایند که شاید انتخاب بازی انقراض در جشنواره چندان مناسب نبود اما بنده به نظرات داوران احترام گذاشتم و تغییری در رأی‌ها ندادم و یکی از اهداف‌مان این بود که بازی‌سازان ناامید نشوند. به به از این حسن مدیریت و فرهنگ سازی ایشان

بازی نامناسب را انتخاب کرده اند تا بازیسازان ناامید نشوند و دوباره اراجیف تحویل اذهان مردم بدند.
خدایا این مدیران را ...... ما را هم ........... انتخاب با شما
منم دلواپسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
1
اینو کجای دلم بزارم که چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با شعار ترویج مبانی فرهنگی و هویت ایرانی – اسلامی برگزار شد اما بازی انقراض که متضاد با شعار جشنواره بود و برنده هم شد/ یعنی عملا شعار بی شعار و پوله بیت المال را ریختیم توی جوب
سعید راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
1
قدوسی جان شما کلا اگر حضور نداشتید اب از اب تکون نمی خورد / میشه یکبار دیگه شرح وظایف خود و اهداف جشنواره را مرور کنید شاید یه چیزهای بدرد بخوری توش باشه
علاقه مند قرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
واقعا ادم میمونه به این مدیران چی بگه / براشون دست بزنه یا با دست بزنشون/ براشون صلوات برسته یا برای سلامتیشون دعا کنه/ خودشونم که اصلا جرات پاسخ دادن حتی تو این فضا را هم ندارند/ طرفدار هم نداره حداقل با طرفداراش مناظره کنیم
captcha