حوزه علمیه ولی عصر(عج) خرم‌دره به عنوان حوزه برتر استان انتخاب شد
کد خبر: 3497028
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
امینی:

حوزه علمیه ولی عصر(عج) خرم‌دره به عنوان حوزه برتر استان انتخاب شد

گروه اجتماعی: رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان خرم‌دره گفت: حوزه علمیه خرم‌دره و مدیریت آن طی مراسمی که با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان برگزار شد به عنوان حوزه نمونه استان زنجان انتخاب شد.

حجت‌الاسلام علی امینی، رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهارکرد: انجام فعالیت‌های پژوهشی و قرآنی، تهذیبی، عمرانی و آموزشی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب حوزه علمیه برتردر سطح استان بودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآن حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی از قبیل روخوانی، روان‌خوانی، زیباخوانی و حفظ آیات تنورانی کلام وحی در حوزه علمیه خرم‌دره به صورت نیم‌سال و در طول هفته برگزار می‌شود که شرکت طلاب در این کلاس‌ها اختیاری است.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به انتشار نشریه سلسبیل توسط حوزه علمیه خرم‌دره، تاکید کرد: این نشریه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر می‌شود که نشریه زبان عربی آن نیز یکی از نشریات برتر حوزوی در سطح کشور است.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر 55 طلبه در چهار پایه مشغول تحصیل در حوزه علمیه خرم‌دره هستند و در سال تحصیلی جدید نیز 25 تا 30 نفر به جمع این طلاب اضافه خواهند شد.

یادآور می‌شود کلنگ احداث ساختمان جدید حوزه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان خرم‌دره در سال 92 توسط الله خاتمی امام جمعه موقت تهران به زمین زده شد که این حوزه قرار است در زمینی به مساحت 6400 مترمربع احداث شود.

captcha