آثار قرآنی مرحوم شعاعی؛ میوه رسیده‌ای که منتشر نشد
کد خبر: 3501917
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
شاه‌آبادی:

آثار قرآنی مرحوم شعاعی؛ میوه رسیده‌ای که منتشر نشد

گروه ادب: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرحوم شعاعی میوه رسیده‌ای داشت که آن آثار و تألیفات قرآنی بود که نتوانست در زمان حیات خود آن را عرضه کند.

حمید شاه‌آبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره مرحوم محمدعلی شعاعی گفت: خبر درگذشت مرحوم شعاعی با وجود اینکه خبری بهت‌آور و شوک بزرگی بود، اما پیامی نیز در خود داشت و آن اینکه گاهی چهره‌های تلاشگری که به صورت خاموش تلاش و مجاهدت می‌کنند، برای اینکه صدای خاموششان در لحظه‌ای آشکار شود، این مرگ ناگهانی به گونه‌ای رخ می‌دهد که نامشان پرآوازه شود.
وی افزود: مرحوم شعاعی میوه رسیده‌ای داشت که آن آثار و تألیفات قرآنی بود که نتوانست در زمان حیات خود آن را عرضه کند، شاید این نگاه به آن مرحوم باعث شود که یادگار ارزشمندش که تألیفات قرآنی است، منتشر و ماندگار شود و این گونه رفتن سبب آن گونه ماندن شود.
شاه‌آبادی ادامه داد: مرحوم شعاعی را هر وقت دیدیم، در حال برنامه‌ریزی و پژوهش بوده و به طور جدی عنصری برنامه‌ریز و نظریه‌پرداز بود که متأسفانه وی را از دست دادیم. 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: امیدوارم مرحوم شعاعی در اعلی علیین خوش بدرخشد و کسانی که از وی یاد و خاطره‌ای دارند تلاش کنند تا آثار قلمی وی به ویژه در حوزه قرآن به جامعه فرهنگی کشور عرضه شود.
گفتنی است، مرحوم محمدعلی شعاعی، رایزن اسبق فرهنگی جمهوری اسلامی در کنیا بود و در دوره وزارت احمد مسجدجامعی سمت‌های مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد و معاون فرهنگی وزیر ارشاد بود که 7 خردادماه بدرود حیات گفت.
captcha