مرکز تخصصی حوزه و رسانه ایجاد شود
کد خبر: 3502723
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
آیت‌الله واعظ موسوی:

مرکز تخصصی حوزه و رسانه ایجاد شود

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم خواستار ایجاد مرکز تخصصی حوزه و رسانه و یا فقه و رسانه در حوزه علمیه شد.

مرکز تخصصی حوزه و رسانه ایجاد شودبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله سیدمحمد واعظ موسوی، رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم امروز 11 خرداد ماه در دیدار با مدیر حوزه علمیه قم گفت: انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه یکی از انجمن های بیست گانه حوزه علمیه است که از بهمن ماه سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ابتدا قرار بود دو انجمن یکی به نام تبلیغ و دیگری به نام ارتباطات ایجاد شود اظهار کرد: شورای عالی با ایجاد یک انجمن مشترک موافقت کرد و با حضور استادان برجسته حوزه مانند آقایان قرائتی، اراکی، مبلغی، رفیعی، سیدرضا تقوی، زمانی، نظری منفرد، احمدی فقیه و ... به عنوان هیئت موسس، این انجمن ایجاد شد و فعالیت‌های خوبی  در این مدت داشته است.

واعظ موسوی بیان کرد: برگزاری چندین همایش در زمینه تبلیغ، برگزاری دوره های تخصصی و ... از دستاوردهای انجمن در مدت اخیر محسوب می‌شود.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه تصریح کرد: چهار کمیته تحت اشراف این انجمن شامل؛ هنر، ارتباطات، رسانه و تبلیغ سنتی در حال فعالیت هستند و تاکنون دوره‌های فقه و رسانه توسط این انجمن برگزار شده است.

وی افزود: ما برای ایجاد دانشگاه و یا مرکز تخصصی فقه و رسانه و یا حوزه و رسانه آمادگی لازم را به لحاظ علمی و تشکیلاتی داریم  و درسنامه‌هایی نیز آماده شده است و در صورت موافقت حوزه می‌توان چنین مرکزی را تاسیس کرد.   


ایجاد مرکز تخصصی زبان
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، نایب رئیس این انجمن در سخنانی گفت: یکی از خلاها و نیازهای مهم حوزه که بنده چندین سال قبل پیشنهاد آن را دادم نبود مرکز تخصصی زبان و تاسیس مدارس تخصصی برای این کار است.

وی افزود: گاهی در برخی کشورها مبلغانی مورد نیاز بوده است ولی طلبه مسلط به عربی و یا زبان‌های دیگر که بتوانند از قم اعزام شوند سراغ نداشته‌ایم و معاونت بین‌الملل با کمبود جدی در این عرصه مواجه است.

سبحانی‌نیا بیان کرد: بنابراین تاسیس مدارس تخصصی زبان‌های مختلف برای تربیت مبلغان مسلط بر زبان از ضروریات بلاانکار در حوزه است.

وی افزود: یکی دیگر از کمبودها نبود مبلغان و خطبایی مانند مرحوم فلسفی و کسانی مانند اقای قرائتی است بنابراین باید در دروس ابتدایی حوزه واحدهایی برای فن خطابه گنجانده شود تا فردی که بلافاصله می‌خواهد وارد فضای نبلیغ شود در این زمینه مهارت‌های لازم را کسب کرده باشد.


حمایت از انجمن
همچنین حجت‌الاسلام مهدیار، یکی دیگر از اعضای این انجمن گفت: رابطه منسجم و مدونی میان حوزه و رسانه وجود ندارد و اگر کاری صورت گرفته رابطه سازماندهی شده نیست.

وی افزود: حوزه نیازهای رسانه را به صورت علمی فراهم نکرده است و توقعات و انتظارات از حوزه بیشتر از وضع موجود است و انجمن تبلیغ نیز با این دغدغه وارد کار شده است و تداوم فعالیت آن نیازمند حمایت است.

captcha