وقف منزل مسکونی منتخب مردم کهگیلویه در مجلس جهت احداث مدرسه 9 کلاسه
کد خبر: 3503043
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

وقف منزل مسکونی منتخب مردم کهگیلویه در مجلس جهت احداث مدرسه 9 کلاسه

گروه اجتماعی: با اقدام خیرخواهانه وقف منزل مسکونی نماینده دوره هشتم و نهم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی کلنگ احداث مدرسه 9 کلاسه در دهدشت به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری، نماینده دوره هشتم و نهم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 11 خردادماه در حاشیه آئین وقف منزل مسکونی خود و کلنگ‌زنی احداث مدرسه  9 کلاسه در دهدشت، گفت: این اقدام با هدف کمک به تعلیم و تربیت فرزندان و ترویج فرهنگ وقف انجام شد.
وی افزود: منزل مسکونی مربوط به دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی را به مبلغ 3میلیارد ریال فروخته و آن را برای مشارکت در ساخت این مدرسه اهدا کردم.
نماینده دوره هشتم و نهم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با معامله با خدا می‌توان از طریق انفاق اموال دنیوی را به پاداش اخروی تبدیل کرد.
بنا بر این گزارش، همچنین، جهان مهرابی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این مدرسه با زیربنای دو هزار و 65 متر مربع در دو طبقه احداث می‌شود.
وی ابراز کرد: برای ساخت این فضای آموزشی 12میلیارد ریال اعتبار نیاز است که سه میلیارد ریال با مشارکت حجت‌الاسلام بزرگواری و مابقی از اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی تأمین می‌شود.
بنا بر این گزارش، همچنین، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: اقدام خیرخواهانه حجت‌الاسلام بزرگواری و بخشش منزل مسکونی خود برای مدرسه بیانگر توجه و تفکر ایشان نسبت به فرهنگ حسنه انفاق است.
وی اظهار کرد: حجت‌الاسلام بزرگواری در جشنواره هفدهم بخشش منزل خود را برای امر مقدس مدرسه‌سازی تعهد کردند و با اختصاص به این امر مدرسه تحقق یافت.
یادآور می‌شود، این آموزشگاه به نام مرحوم سیدروح‌الله بزرگواری نام‌گذاری می‌شود.سیدروح‌الله فرزند حجت‌الاسلام بزرگواری در حال انجام مأموریت دچار تصادف و مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده اعضای بدنش به 5 بیمار نیازمند حیاتی دوباره بخشید.
captcha