به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و طلاب استان گیلان که در مصلی شهر رشت برگزار شد،اظهار کرد:ماه پربرکت رمضان ماه پر فضیلت و فرصتی برای خودسازی است.
وی با بیان
اینکه علما و روحانیون سربازان دفاع از حریم دین هستند، افزود: ارزش کارهای علما در
جامعه بسیار والا است، علمای دینی وظیفه دارند حقایق دین را به درستی بیان کنند.
نماینده ولی
فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمنان می خواهند آثار اسلام را از بین ببرند، تصریح
کرد: علما و مبلغین باید شبهات دشمنان را بدانند و به دانش لازم برای پاسخگویی آن
مجهز شوند.
آیت الله
قربانی با بیان اینکه مردم علما و روحانیون را جانشین انبیا می دانند، گفت: مبلغین
و روحانیون باید به کلام و سخنانی که در منبرها می زنند توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه
علما و روحانیون وظیفه
خطیری برعهده دارند، ادامه داد: مردم از علما توقع صداقت، تواضع، ایمان و عمل در کارها
دارند، پیامبر اکرم(ص) قرآن را برای مردم تفسیر میکرد و علمأ باید قرآن و توضیحالمسائل
را برای مردم بیان کنند.
نماینده ولی
فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه جوانان را در زمینه ازدواج، تامین مسکن و تحصیل یاری
کنید، تاکید کرد: مسئولین به مشکلات مردم بیش از پبش توجه کنند.
وی با بیان
اینکه باید در ماه رمضان بیش از پیش به مردم و محرومین توجه شود، خاطرنشان کرد: وحدت
و یکپارچگی باید بین ملت و دولت حفظ شود.