حسن صمدی، رابط قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تالش در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: بحول قوه الهی و با مشارکت همه جانبه مردم قرآنی تالش، در بیش از ۲۰ مسجد این شهرستان و در ۴ بخش مرکزی، اسالم، کرگانرود و حویق محفل های ترتیل خوانی قرآن کریم با قرآئت قاریان برتر شهرستان تالش برگزار شد.
وی به ثواب تلاوت
قرآن اشاره کرد و گفت: در ماهی که تلاوت یک آیه معادل با ختم قرآن است؛ بنابراین نباید
تنها به تلاوت آن اکتفا کرد و بعد از تلاوت باید به ذهن و بعد آن در دل بنشانیم اینگونه
است که تاثیر قرآن را در زندگی می بینیم.
این مربی قرآن
با بیان اینکه جوانان باید از ماه مبارک رمضان بهره ببرند، تصریح کرد: دشمن جوانان
را سرگرم فضای مجازی کرده و برای به انحراف کشیدن آن ها برنامه ریخته است، لذا جوانان
از برکات و تلاوت قرآن در این ماه عزیز بهره ببرند تا سبک بال از آن فارغ شوند.
وی در ادامه با
اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه کنترل هواهای نفسانی است، عنوان داشت: در این
ماه مهمانی خدا مراقب دروازه های گناه یعنی چشم، گوش و قلب خود باشیم، اولین دریچه
ای که باید از گناه به دور باشد چشم است و این را باور کنیم وقتی توانستیم روزه بگیریم
پس می توانیم گناه هم انجام ندهیم.
صمدی در پایان
خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که افطار کردن، نفس کشیدن، خوابیدن و تلاوت
قرآن و انجام فرایض الهی در این ماه دارای ثواب زیادی است که اگر به این موضوع توجه
کنیم که خواندن یک آیه قرآن در این ماه ثواب ختم کل قرآن را دارد به عظمت و بزرگی ماه
رمضان پی میبریم که وجود شب قدر و محقق ساختن مقدرات انسانها با توجه به خواستههای
خود آنها از ویژگیهای بازر این ماه است که انسانها باید به حد توان و به نحو احسن
از این فرصت استفاده کنند.