حجاب و عفاف سنگر امنیت اجتماعی است
کد خبر: 3516729
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

حجاب و عفاف سنگر امنیت اجتماعی است

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با یادآروی اینكه حجاب و عفاف سنگر امنیت اجتماعی است، گفت: از دیرباز تمدن‌های قدیم دارای حجاب بوده و مناطق بی‌تمدن، برهنگی را تریبون معرفی خود قرار داده‌اند.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با تاكید بر تحكیم بخشی اساس خانواده‌ها، منطبق بر اصول دینی و فرهنگی و مهم برشمردن امر عفاف و حجاب در امنیت اجتماعی، اظهار کرد: حجاب و عفاف سنگر امنیت اجتماعی است.

وی با بیان اینكه دین مبین اسلام حجاب را یكی از مهمترین راه‌ها برای رسیدن به امنیت اجتماعی معرفی می‌كند، افزود: اسلام، زمینه‏ها و راهبردهاى بسیار مهمی را براى شكوفایى ذهن نواندیش افراد جامعه در این مورد تبیین كرده است.

سرهنگ خیرخواه با تصریح براینكه عفاف عضو جدایى‏ناپذیر حیات طیبه انسانى است، گفت: عفاف و حجاب مصداق اصلى آرامش اجتماعی است.

این مقام انتظامی استان گیلان با یادآروی اینكه عفاف و حجاب هویت ‏بخش بسیار ارزشمندی برای افراد اجتماع است، ادامه داد: از دیرباز تمدن‌های قدیم دارای حجاب بوده و مناطق بی‌تمدن، برهنگی را تریبون معرفی خود قرار داده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان حجاب و عفاف را نشانگر عفت و شخصیت والای زنان و مردان دانست و تصریح کرد: حجاب و عفاف لازم و ملزوم یكدیگرند.

سرهنگ جعفری خیرخواه حجاب و عفاف را خیمه مصونیت و امنیت زنان دانست و اظهار كرد: زیبا رویان درونی هرگز متوسل به جلوه‌گری ظاهری نخواهند شد.

وی با یادآوری اینكه برهنگی هرگز برای غرایز انسان عادی نخواهد شد و اكنون نیز در كشورهای مخالف فرهنگ حجاب، از برهنگی برای تبلیغات محصولات استفاده می‌شود، اضافه کرد: عفت زنان و مردان، عفت جامعه و امنیت روانی را افزایش می‌دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با تصریح براینكه امر به معروف و نهی از منكر یكی از راه‌های رسیدن به حجاب و عفاف برتر در جامعه است، تصریح كرد: حجاب درون و برون انسان، تعالی بخش خود انسان و جامعه است.

جعفری خیرخواه با بیان اینكه یكی از طرح‌های مفید گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و صیانت از هنجارها در استان، طرح «گیلان مطهر» بود، خاطرنشان كرد: طرح ایران مطهر برگرفته از طرح گیلان مطهر در سراسر كشور اجرا خواهد شد.

captcha