به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سیروس شفقی، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 4 مرداد در جلسه شورای اداری این شهرستان که با محوریت نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله به طور متوسط 52 نماز جمعه در شهرهای مختلف کشور برگزار میشود و این نمازها فرصتی برای تبیین دیدگاههای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مردم منطقه با امام جمعه شهرستان میباشد.
وی ادامه داد:
تریبون نماز جمعه، مکانی مربوط به مقام معظم رهبری است و لذا جایگاهی فراتر از جناحهای
سیاسی، دوستیها و دشمنیها میباشد.
این مقام
مسئول با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین هم باید در این جایگاه والا این مهم را احساس
کنند، افزود: نماز جمعه پلی بین مردم و مسئولین و هم برقراری ارتباط چهره به چهره با
مردم است.
شفقی اضافه کرد:
مسئولین میتوانند با حضور در آن به عنوان سخنران پیش از خطبههای نماز یا بینالصلاتین،
عملکردها، مسائل و مشکلات خود را با مردم در میان بگذارند.
وی برگزاری نماز
جمعه را نیازمند تمهید مقدمات بسیاری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر مسئولان
شهرستان آستارا در این راستا با ستاد اقامه نماز جمعه همکاری دارند و باعث تسهیل امور
میشوند.
فرماندار آستارا
ستاد اقامه نماز هر شهرستان را دارای چارت تشکیلاتی عنوان کرد و توضیح داد: حدود
40 نفر با این ستاد همکاری میکنند که باید از همه آنها تشکر و قدردانی شود.
وی در بخش دیگر
سخنان خود، ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان را یکی از ستادهای فعال در استان و کشور برشمرد
و تصریح کرد: فعالیتهای این ستاد فقط مختص به نماز جمعه و روز جمعه نیست، بلکه همیشه
باید برنامههای متنوع در اعیاد، محافل قرآنی، جلسات تفسیر قرآن و... در آن برگزار
شود.
شفقی هزینه نمودن
در ترویج فرهنگ نماز را از اولویتها دانست و گفت: اگر انسان را به سمت نمازی که وی
را از فساد دور میکند سوق دهیم بسیاری از مشکلات جامعه حل میشود.
فرماندار
آستارا تاکید کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به همدلی و همزبانی در کشور نیاز
داریم و از آنجا که نماز جماعت نماد اسلامیت
است، باید به جماعت و با محوریت امام برگزار شود، که همین هماهنگ عمل کردن و اقتدا
به پیشوای نماز، خود نمونه بارزی از همدلی است و باید در سایر امورات جامعه ما نیز
الگو قرار گیرد.