مبنای فعالیت بسیجیان در اردوهای جهادی، عاشورایی است
کد خبر: 3520813
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
طهماسبی:

مبنای فعالیت بسیجیان در اردوهای جهادی، عاشورایی است

گروه اجتماعی: جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: مبنای فعالیت‌ها و اردوهای بسیجیان جهادگر در اردوهای جهادی، انقلابی و عاشورایی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، عبدالصاحب طهماسبی، جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، امروز 17 مرداد در همایش رسم هجرت و افتتاحیه اردوهای جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، اظهار کرد: برگزاری همایش اردوهای جهادی در دهه کرامت را به فال نیک می‌گیریم و نباید فراموش کرد که این همایش‌ها که به بهانه‌های مختلف انجام می‌شود باید کمک کنند که برای مردم گام‌های موثری برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه حضور جوانان جهادگر در هر عرصه‌ای مثمر ثمر خواهد بود، افزود: اردوهای جهادی کاری عاشورایی است و بدون شک خروجی موثری را در پی خواهد داشت.
جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام اضافه کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده به این معناست که برنامه‌ها را باید عملی کرد و این اصل، جای خالی برای مسئولان نگذاشته که این مهم نشان از درایت و تیزبینی و پی بردن به عمق مسئله از سوی رهبری معظم انقلاب دارد و بهانه را از همه گرفته است.
طهماسبی با بیان اینکه اگر مفهوم دو کلمه اقدام و عمل بررسی شود پی خواهیم برد که هر کدام مفهوم خاص خود را دارد، عنوان کرد: اقدام و عمل یعنی کاری را که آغاز کرده‌ایم باید به نتیجه برسانیم و نباید کارها را فقط برای رفع تکلیف انجام داد.
وی با تاکید بر اینکه بسیجیان از قبل این اقدامات را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی چند سالی است که در دستور کار بسیجیان قرار گرفته چرا که رهبری معظم انقلاب دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده و خوشبختانه در این بخش ظرفیت‌های خاصی در کشور ایجاد شده و تمایز دهه چهارم نسبت به سایر دهه‌ها کاملا مشخص است.
جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: مقاومت در پسوند بحث اقتصاد کشور به این معناست که اقتصاد ما مقاوم و استوار باید حرکت خود را ادامه دهد یعنی اگر تحریم و لغزشی ایجاد شد دیگر غافلگیر نمی‌شویم چرا که با بومی سازی اقتصاد دیگر نگرانی نخواهیم داشت.
طهماسبی با اشاره به اینکه دشمن از بومی شدن علم و اقتصاد ما واهمه دارد، تاکید کرد: اقتصاد ما اگر بومی شود دیگر با تهدید و تحریم‌های دشمنان به لرزه در نخواهد آمد و به بهترین شکل در کشور اجرا خواهد شد که نمونه این مهم را می‌توان در بحث انرژی هسته‌ای و هوافضا مشاهده کرد که دانشمندان ما با تاسی از شهدا و سلحشوری آنها در دوران دفاع مقدس توانستند با کار و روحیه جهادی به موفقیت‌های بزرگ امروز دست یابند.
وی ادامه داد: ما دوران 8 سال دفاع مقدس با آن همه کمبود و موانع توانستیم با سربلندی و پیروزی از آن میدان خارج شویم و باید به این اصل توجه داشت که جوانان امروز باید در دهه عدالت و پیشرفت با شتاب در مسیر تعالی ایران اسلامی گام بردارند.
جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه به فضل خدا و تلاش جوانان این مرز و بوم، ایران در تولید علم 11 برابر جهان شتاب کاری داشته و در صنعت موشکی نیز به دستاوردهای بومی رسیده است، اظهار کرد: غربی‌ها در جریان پسابرجام ثابت کردند که هیچ اقدام عملی را انجام نخواهند داد بلکه به دنبال مانع تراشی برای ما هستند و به اثبات رساندند که قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود.
طهماسبی اضافه کرد: موفقیت‌های ما در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی باعث شد که غربی‌ها پای میز مذاکره بیایند که این امر نشان از قدرت ایران اسلامی داشت و این مهم در دهه عدالت و پیشرفت باید با حضور نسل جوان پر تلاش بیش از پیش ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه امروز حضور گروه‌های جهادی در عرصه‌های فرهنگی، علمی، عمرانی، محرومیت‌زدایی و صنعتی کاملا مشهود است، گفت: در بحث محرومیت‌زدایی با تلاش گروه‌های جهادی بسیج خوشبختانه با تلاش جوانان این عرصه بیش از 2 هزار و 500 مورد کار جهادی در سطح روستاها و مناطق محروم این استان انجام گرفته است.
جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در پایان به ساخت 631 واحد مسکونی برای محرومین و مددجویان نهادهای حمایتی استان اشاره و عنوان کرد: اجرای این طرح مهم با 40 درصد پیشرفت فیزیکی توسط جوانان جهادگر بسیجی استان ایلام در قالب اردوهای جهادی در حال انجام است و نباید فراموش کرد که مبنای اردوهای جهادی کارهای انقلابی و عاشورای است.
captcha