ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با گرامیداشت 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: کشور ما در 26 مردادماه سال 69 شاهد حضور عزیزانی بود كه پس از سالها اسارت در زندانهای مخوف رژيم بعثی صدام، قدم به خاک پاک ایران گذاشتند.
وی اين روز را
يكی از خاطرهانگيزترين روزهای تاريخ انقلاب اسلامی دانست كه شاهد حضور و آزادی
مردانی بود كه در راه عهد و پيمانی كه با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت
ورزيدند و افزود: آزادگان توانستند در سالهای زجر و شكنجه، با وجود درد و بيماری
جسمی، روح و روان خود را حفظ كنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمايند.
طاهرنژاد با
بیان اینکه آزادگان نماد ایثار، استقامت و آزادی هستند، تصریح کرد: این عزیزان در
دوران اسارت در زندانهای رژیم عراق، استقلال و دینخواهی را برای مردم ایران به
ارمغان آوردند.
این مقام
مسئول اضافه کرد: آزادگان سرافراز با تاسب از پيامبر اعظم اسلام(ص) و ائمه هدی(ع)،
استقامت در برابر دشمنان را سرلوحه كار خود قرار دادند و پس از ساليان متمادب تحمل
صبر و سختی در اين روز بزرگ، شيرينی و حلاوت عمل خود را چشيدند.
میدرکل بنیاد
شهید عنوان کرد: آزادگان حافظان استقلال و ارزشهاي انقلاب اسلامی بوده و با صبر،
پايداری و عشق، در استمرار بيعت با آرمانهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری،
همچنان استوار و ثابتقدم مانده و خواهند ماند و میراثدار ارزشهای ماندگار و
حافظ خون شهدای گرانقدر هستند.