در واقع این
ماراتن فرصتی است تا تیمهای شرکتکننده بتوانند در یک مسابقه علمی و هنری نسبت به
تولید محتوا با موضوعات کارآفرینی و اقتصاد دانشبنیان، فرهنگ و جامعه و سبک زندگی
سالم در قالب محورهای الگوریتمنویسی، سناریونویسی،ui ،ux در حوزههای بازیهای رایانهای، نرمافزار تلفن همراه و وب سایت
انجام میشود، اقدام کنند.
بنا بر این
گزارش، تیمهای شرکتکننده فرصت دارند تا در مدت 12 ساعت و پس از دریافت موضوع
مسابقه که به صورت قرعه در اختیارشان قرار گرفته است، نسبت به تدوین سناریو و یا
الگوریتم محتوایی اقدام کنند.
گفتنی است، ترویج و فرهنگسازی در
راستای تولید محتوای دیجیتال، شناسایی توانمندیها و هدایت استعدادهای جامعه در
حوزه تولید محتوا، بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا،
تقویت خط و زبان فارسی در محیط دیجیتال، پرورش خلاقیت در حوزه محتوای دیجیتال، حل
مسئله به شیوههای گوناگون در فرآیندی خلاقانه، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال
فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این ماراتن ملی دنبال
میشود.
یادآور میشود، در پایان مسابقه، محصولات تولید شده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان
ماراتن انتخاب میشوند و محصولات برگزیده با مشارکت شرکتهای فناوری به صورت سامانههای دیجیتال در دسترسی جامعه قرار خواهد گرفت و فرایند تجاریسازی آن انجام خواهد
شد.
شایان ذکر است نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور صبح روز جمعه، 29 مردادماه آغاز و پس از رقابتی 12 ساعته به کار خود پایان خواهد داد.