امر به معروف مایه بالندگی جامعه اسلامی است
کد خبر: 3536973
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
حجت‌الاسلام گلی:

امر به معروف مایه بالندگی جامعه اسلامی است

گروه معارف: معاون حوزه علمیه استان ایلام گفت: جامعه زنده و بالنده از نگاه قرآن و اهل‌بیت(ع) جامعه‌ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده باشد، نه اینکه خدای ناکرده هر کس سرش به کار خودش گرم باشد و نسبت به گناهان اطراف بی‌مسئولیت باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یونس گلی، معاون حوزه علمیه استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، با تاکید بر ضرورت معرفت‌افزایی در مجالس عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: هدف قیام ابی عبدالله(ع) نباید در هیاهوی سنج و طبل گم شود، بلکه ما باید در این روز و شب‌ها شعور حسینی را بیشتر فریاد زده و تببین کنیم.
وی امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت را از اهداف قیام حسین دانست و افزود: ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم و نگذاریم که انحرافی در جامعه ایجاد شود؛ وقتی که نسبت به گناهان، ظلم‌ها و بی عدالتی‌ها دغدغه‌مند و حساس شدیم می‌توانیم ندای لبیک یا حسین سر دهیم.
معاون حوزه علمیه استان ایلام با تاکید بر اینکه باید به امر به معروف و نهی از منکر بیشتر پرداخته شود، ادامه داد: خداوند در آیه 110 سوره آل عمران می‌فرماید «كُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ ءَامَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَیْراً لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ؛ شما بهترین امّتى هستید كه براى مردم ظاهر (و گزیده) شده‌‏اید. به خوبى‏‌ها فرمان مى‏‌دهید و از بدى‏‌ها و زشتى‏‌ها، نهى مى‏‌كنید و به خدا ایمان دارید و اگر اهل كتاب (نیز به چنین آئین درخشانى) ایمان آورده بودند، قطعاً برایشان بهتر بود. برخى از آنان مؤمنند، ولى بیشترشان فاسق‌‏اند».
حجت‌الاسلام گلی تصریح کرد: جامعه و امت زنده و بالنده از نگاه قرآن و اهل‌بیت (ع) جامعه‌ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده باشد، نه این که خدایی ناکرده هر کس سرش به کار خودش گرم باشد و نسبت به گناهان اطراف بی‌مسئولیت باشد.
وی در پایان بر فرهنگ سازی تذکر لسانی تاکید کرد و گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در منابر و مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) تبیین شود.
captcha