به گزارش
خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و محمدعلی نجفی، استاندار به مناسبت فرارسیدن سالروز نیروی دریایی طی ارسال پیام مشترکی با اشاره به ایثارگری دلاورمردان نیروی دریایی ارتش، یاد شهدای این نیرو را گرامیداشتند.
متن پیام به شرح زیر است:
در دفتر سراسر افتخار تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین، هفتم آذرماه تبلور آزادگی و غیرت فرزندان با صلابت ایران اسلامی در حفظ و صیانت از مرزهای پهناور بوده و به ارمغان آوردن دستاوردهای راهبردی و موقعیتی ممتاز در حوزه دریا نیز نشأت گرفته از ایثار و فداکاری شهیدان، حماسهآفرینان و دریادلان خستگی ناپذیر نیروی دریایی است.
دلاورمردی های سلحشوران نیروی دریایی ارتش به عنوان حافظان حریم آبهای جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بویژه در نبرد قهرمانانه مروارید در هفتم آذرماه سال 59 افتخار و سربلندی را به همراه داشته و طی سه دهه اخیر، دست مایه جهش بلند این نیرو گردیده و منجر به حضور هوشمندانه و مقتدرانه در آبهای فرامنطقهای و خطوط مواصلاتی، موفقیت در ماموریتهای داخلی و بینالمللی خطیر و حفاظت غرورآفرین از مرزهای آبی و منافع راهبردی کشورمان در دریا شده که اقتدار و بزرگی ملت ایران را به رخ جهانیان و استکبار کشیده است.
اینجانبان با گرامیداشت یاد شهدای والامقام ناوچه موشک انداز پیکان در نبرد قهرمانانه مروارید در مصاف با نیروی دریایی دشمن بعثی در هفتم آذر ماه 1359، روز نیروی دریایی را به فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهان و کارکنان متعهد، مؤمن و انقلابی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریادلان مستقر در گیلان تبریک گفته و آرزوی توفیق و سربلندی آنان برای ادامه مسیر دفاع و صیانت از این مرز و بوم را از خداوند متعال مسئلت خواستاریم.