درخشش دانش‌آموزان کرمانی در جشنواره‌های مختلف کشور
کد خبر: 3560398
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

درخشش دانش‌آموزان کرمانی در جشنواره‌های مختلف کشور

گروه اجتماعی: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان از درخشش دانش‌آموزان کرمانی در جشنواره‌های علمی ـ پژوهشی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علی زنگی‌آبادی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز شنبه، 18 دی در نشست شورای برنامه‌ریزی پژوهش سراهای استان کرمان از درخشش دانش‌آموزان کرمانی در جشنواره‌های علمی ـ پژوهشی کشور خبر داد.
وی افزود: کسب عنوان غرفه برتر کشور توسط آموزش و پرورش استان کرمان در دومین نمایشگاه دستاوردهای علم و فناوری حوزه دانش‌آموزی یکی از موفقیت‌های این حوزه است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به اجرای مرحله استانی جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در استان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان کرمانی رتبه دوم و سوم کشوری این جشنواره را نیز از آن خود کردند.
وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری در حوزه پژوهش دانش‌آموزی و عنوان دانش‌آموز پژوهنده سال 95 توسط بهروز خیام دانش‌آموز رفسنجانی افزود: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رفسنجان نیز به عنوان یکی از ده پژوهش‌سرای دانش‌آموزی برتر کشور معرفی و انتخاب شد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب 6 رتبه برتر کشوری جشنواره دانش‌آموزی ابن‌هیثم (جایزه بین‌المللی مصطفی) توسط دانش‌آموزان کرمانی خبر داد و گفت: دانش‌آموز رفسنجانی نیز مدال طلای المپیاد نجوم را به خود اختصاص داد.
وی گفت: دانش‌آموزان کرمانی سال تحصیلی گذشته نیز رتبه‌های اول، دوم و سوم کشوری جشنواره ملی نوآوری ابتکارات یزد، رتبه برتر کشوری مسابقات مجازی نجوم، رتبه دوم کشوری مسابقات ملی طراحی و ساخت اسباب‌بازی دانشگاه صنعتی شریف را از آن خود کرد اند.
زنگی‌آبادی با بیان اینکه پژوهشسراهای دانش‌آموزی محل رشد خلاقیت و نو آوری دانش‌آموزان هستند بیان کرد: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مکملی برای برنامه‌های درسی به منظور ارتقاء سطح علمی و عملی دانش‌آموزان در زمینه پرورش استعدادهای بالقوه آنان است.
وی به اجرای طرح توانمندسازی استادان راهنمای پژوهش‌سراهای استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این راستادر سال تحصیلی گذشته چهار گردهمایی و دو کارگاه آموزشی ویژه مدیران پژوهش‌سرا های دانش‌آموزی استان کرمان برگزار شده است.
زنگی‌آبادی از راه‌اندازی آزمایشگاه سیار در سطح مدارس روستایی استان کرمان در راستای تحقق عدالت آموزشی در سال تحصیلی جاری نیز خبر داد. 
captcha