حرکت در جهت استمرار نظام، درس زندگی آیت‌الله رفسنجانی است
کد خبر: 3561841
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

حرکت در جهت استمرار نظام، درس زندگی آیت‌الله رفسنجانی است

گروه سیاست و اقتصاد: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: تیزهوشی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آن بسیاری از بحران ها را رفع کرد و حرکت در جهت استمرار نظام، درس زندگی ایشان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از  خراسان شمالی، حجت الاسلام محمد تقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی روز چهارشنبه، 22 دی  در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد انقلاب بجنورد اظهارکرد: در طول انقلاب در برخی موارد با هوشیاری این مرد بزرگ بسیاری از مشکلات مرتفع شد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس به وسیله همین تیزهوشی، رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل به یک پیروزی استراتژیک و دسترسی به چاه های نفت عراق دست یافتند.

عزیزی افزود: در دوران پذیرش قطعنامه جنگ هم ایشان از امام راحل می خواستند‌ تا قطعنامه را بپذیرند و تمام مسئولیت آن را برعهده گرفته و گفتند اگر ضایعه ای پیش آمد من را اعدام کنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر این قطعنامه در آن زمان صادر نمی شد، شاید امروز دارای این عزت و کرامت نبودیم.

عزیزی یادآورشد: درسی که طی این مدت آموختیم این است که باید همه مسئولان و مردم در جهت استمرار نظام حرکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم وجود وحدت کلمه و محبت به دیگران و دیدن خوبی ها نه ضعف ها ، عنوان کرد: برخی از این افراطی های تندرو می گویند دیدید که رهبر انقلاب در نماز میت آیت الله هاشمی رفسنجانی بعضی از قسمت ها را قرائت نکردند، در حالی که این سخنان ظلم است.

عزیزی خاطرنشان کرد: آنچه که از راه و روش این یاردیرین امام راحل برای عزت ملت ایران می آموزیم، اعتدال، تحمل، میانه روی و صبوری است.

وی با بیان اینکه  سیاست هدف نیست بلکه راه و روش بوده، و هدف استمرار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری است، افزود: اختلاف نظرهای موجود هرگز سبب نشد تا خناسان بین دو یار عزیز و همسنگر امام راحل جدایی ایجاد کنند.

عزیزی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندگی خود گاه با مبارزه، گاه با صبوری و تحمل و هم اکنون نیز با ارتحال خدمت عظیمی همانند وحدت کلمه به این ملت ارائه کرد، گفت: پیرو همین وحدت کلمه، طی این چند روز چه قدر فضای خوب و لذت بخشی در کشور ایجاد شده که امیدواریم استمرار داشته باشد.

وی عنوان کرد: باید همه همانند آیت الله هاشمی رفسنجانی، بدانیم که اختلاف ها در بینش ها نباید در هدف تاثیرگذار باشد و باید هدف همه ما، پایداری جمهوری اسلامی که بر روی پایه های خون شهدا بنا شده، باشد.
captcha