نبود نظارت بر فعالیت مؤسسات خیریه
کد خبر: 3575582
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گلایه کرد:

نبود نظارت بر فعالیت مؤسسات خیریه

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: مؤسسات خیریه در این استان رشد بی رویه‌ای داشته‌اند و بدون نظارت به فعالیت می‌پردازند.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به رشد قارچ گونه موسسات خیریه در استان این در حالیست که کمیته امداد نگاهی به عنوان رقیب به آنان ندارد.
وی با تاکید بر اینکه با کارکرد صحیح و تعامل می‌توان از ظرفیت این خیریه‌ها در کمک به نیازمندان استفاده کرد، افزود: با توجه به گستردگی جامعه هدف کمیته امداد و سیاست‌های کلان آن در حوزه اشتغال‌زایی و توانمندسازی، اقدامات آن با موسسات خیریه قابل مقایسه نخواهد بود.
اهرابی با بیان اینکه این نهاد در بخش صدقات دارای سرفصل های مشخص به منظور هزینه‌کرد است، گفت: این نهاد در مسیری حرکت می‌کند تا با ایجاد اشتغال پایدار سبب توانمندی و خروج مددجویان از گردونه حمایت شود.
وی با تاکید براینکه پیگیری این اهداف مهم، از عهده موسسات خیریه خارج است و آنان توانایی لازم به منظور اجرای این وظایف را ندارند، خاطرنشان کرد: فعالیت مقطعی موسسات خیریه  برای یک برهه از زمان تسکین دهنده است در حالی‌که این نهاد در همه زمینه ها توانایی پشتیبانی از مددجویان را طی دوره های طولانی مدت دارد.
اهرابی با اشاره به مشارکت خیران در امر کمک به نیازمندان، عنوان کرد: باید نظارت‌های مختلفی از فعالیت‌های موسسات خیریه صورت گیرد تا از رشد قارچ‌گونه آنان جلوگیری شود.
وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی برخی از موسسات در استان، گفت: کمیته امداد با موسسات قانونی، تعامل سازنده‌ای در راستای کاهش محرومیت و رفع نیازهای مددجویان و اقشار مستضعف دارد.
اهرابی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاهی نظارت بر خیریه‌ها را عهده‌دار نیست، یادآورشد: کمیته امداد با ایجاد موسسات خیریه مخالفتی ندارد اما باید همه این ظرفیت‌ها در راستای کمک به محرومان تجمیع شود.
با توجه به اینکه این نهاد امکانات لازم برای کمک به همه نیازمندان برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت خیران و دولت در کمک به محرومان و نیازمندان بیش از پیش استفاده شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: در مجموع 35 هزار خانوار تحت پوشش حمایت‎های این نهاد در استان هستند.
captcha