نگاه ثروت‌اندوزی با عدالت در نظام اسلامی سازگار نیست
کد خبر: 3580167
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
حجت‌الاسلام نکونام:

نگاه ثروت‌اندوزی با عدالت در نظام اسلامی سازگار نیست

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه نگاه ثروت‌اندوزی منجر به شکاف طبقاتی شده و با عدالت در نظام اسلامی سازگار نیست، گفت: نگاه اشرافی گری در برخی از برنامه‌های مسئولین ورود پیدا کرده و عدالت به معنای اعتدال در امور باید موردتوجه باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نكونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 13 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، یکی از دغدغه‌های اهل تقوا را خداترسی به معنای راستین دانست و گفت: اگر انسان بی‌باک است و راحت گناه می‌کند، خداترس نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان تشخیص خداترسی را در موقع گناه دانست و افزود: امام علی(ع) کسی را که از خدا نمی‌ترسد بی‌شخصیت و پوچ می‌داند و دشمنان انبیاء، اولیا و در ادامه ولی‌فقیه را از میان اینان می‌داند.
امام جمعه شهرکرد خداترسی را معیار مهمی برای تشخیص تقوا دانست و تأکید کرد: خدا مظهر رحمت و مهربانی است و ترسیدن از خدا در واقع ترس از خشم و غصب الهی به دلیل عمل و گناه خود فرد است.
وی با اشاره به 14 اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 57، اظهار کرد: این ایام فرصتی مغتنم برای یاد کردن و کمک به فقراست که کمک به فقرا و نیازمندان باید جزء برنامه‌های جدی ما باشد.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه به دلیل فضای نازیبای اقتصادی در کشور شاهد کسانی هستیم که به شدت با مشکل مواجه و نیازمند کمک ما هستند، تصریح کرد: در آستانه ایام نوروز خانواده‌هایی که نیازمند کمک هستند را شناسایی و یاری رسانیم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به 15 اسفند و آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، بر ضرورت صیانت از منابع طبیعی آثار درختکاری تأکید کرد و گفت: کاشت درختان مثمر فراوان و ترویج فرهنگ درختکاری در میان مردم مرود توجه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان به 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و این کانون‌ها را مروج فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با دیگر دستگاه‌ها در مساجد موزون و هماهنگ حرکت کنند.
وی بر انجام فعالیت‌های بیشتر این کانون‌ها تأکید کرد و ادامه داد: کانون‌های مساجد کارهای راستین و تربیتی انجام دهند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به تصویب قانون حقوق‌های کلان برای بخشی از مدیران دستگاه‌ها در مجلس، عنوان کرد: در مجلس نمایندگان شریف و خوش‌فکری وجود دارند اما این دغدغه مردم است که مبادا نگاه اشرافی گری در جامعه حاکم شود.
وی با اشاره به اینکه نگاه ثروت‌اندوزی منجر به شکاف طبقاتی شده و با عدالت در نظام اسلامی سازگار نیست، گفت: نگاه اشرافی گری در برخی از برنامه‌های مسئولین ورود پیدا کرده و عدالت به معنای اعتدال در امور باید موردتوجه باشد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه در بدنه دولت کسانی هستند که این نگاه‌ها را ترویج می‌کنند، افزود: این نگاه‌ها خطرناک است و از مجلس نیز انتظار نمی‌رفت چنین قانونی را تصویب کند.
وی با اشاره به تصویب حقوق 24 میلیونی برای برخی از مدیران در مجلس، اظهار کرد: زمینه تشویق را از راه‌های دیگر تأمین می‌کنند نه با افزایش حقوق و امیدواریم این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شود.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آمارهایی که برخی از مسئولین می‌دهند با واقعیت در جامعه هم‌خوانی ندارد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در اوایل کار دولت معیار اصلی تورم را جیب مردم معرفی کرد نه آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار، ولی اکنون بر همین آمارها تأکید می‌کنند که آثار آن‌ها در جیب مردم مشخص نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه عنوان کرد: باید آمارها حساب‌شده‌تر و بر اساس واقعیات باشند.
وی با بیان اینکه هر کس انتقاد کرد را مخرب دولت ننامیم، افزود: برخی‌ها این انتقادات را بذر کینه افشاندن می‌نامند، اگر چنین کسانی وجود دارند معرفی کنید نه اینکه هر انتقادی را چنین برداشت کنید.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه ما موظف هستیم با تمام وجود از نظام و دولت حمایت کنیم، تصریح کرد: مردم از انقلاب دست برنمی‌دارند ولی از دولتمردان انتظار دارند حساب‌شده‌تر کار کنند و واقعیات را بپذیرند.
خطیب جمعه شهرکرد اظهار کرد: آقایان راهی را رفتند که نباید می‌رفتند. به آمریکایی توخالی دل بستند، به برجام دل بستند، گفته شد مذاکرات در حد سرجا نشاندن آمریکا باشد اما مذاکره کردیم و نتیجه‌اش را دیدیم.
وی با بیان اینکه متأسفانه آقایان هنوز هم بر مواضع خود اصرارمی ورزند و از برجام سخن می‌گویند، تصریح کرد: اگر اشتباهات را اصلاح کنند مردم تشویق می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه شنیده‌ها با واقعیات یکی نیست، افزود: رأی مردم بر اساس آنچه است که می‌بینند نه آنچه که می‌شنوند.
حجت‌الاسلام نکونام عنوان کرد: انتظار مردم از دولتمردان کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد، بومی کردن اقتصاد، دل کندن از آمریکا و غرب، امید به جوانان و ظرفیت‌های داخلی، واگذاری کارها به مردم حمایت جدی از تولید، توجه به بخش کشاورزی و صنعت و مبارزه با قاچاق است.
وی با بیان اینکه دولتمردان منتقدان را دلسوز بدانند، اظهار کرد: منتقدان را با چوب کینه نرانید زیرا مردم واقعیت را می‌بینند و این سخنان فرافکنی است.

captcha