الگو نگرفتن از سیره اهل بیت(ع) موجب افزایش طلاق شده است
کد خبر: 3580215
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳
امام جمعه رشت:

الگو نگرفتن از سیره اهل بیت(ع) موجب افزایش طلاق شده است

گروه اجتماعی: آیت الله قربانی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: عدم الگوگیری زنان و مردان مسلمان از سیره اهل بیت(ع) به‌عنوان بهترین الگوها در همسرداری موجب متلاشی شدن خانواده ها شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 13 اسفند در خطبه های نماز جمعه این شهر، با تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین شهیده دفاع از حریم ولایت است و ایام شهادت ایشان برای دنیای اسلام ایام حزن و مصیبتی بزرگ محسوب می شود.

وی فاطمه زهرا(س) را الگوی بانوان مسلمان دانست و افزود: دختران و زنان جامعه اسلامی می توانند در عفاف و حجاب، آداب همسرداری و تربیت فرزندان از حضرت فاطمه الگو بگیرند. مردان نیز چگونگی رفتار را همسران خود را از حضرت علی(ع) بیاموزند.

امام جمعه رشت با اشاره به آمار بالای طلاق در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: عدم الگوگیری زنان و مردان مسلمان از سیره اهل بیت(ع) به عنوان بهترین الگوها در همسرداری موجب متلاشی شدن خانواده ها شده است. امروز در ایران اسلامی از هر پنج ازدواج یکی منجر به طلاق می شود که آماری تکان دهنده و ناشی از تاثیرگذاری شبکه های ماهواره ای است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اسلام همواره به دنبال تحکیم بنیان خانواده و دوام زندگی مشترک است، عنوان کرد: احکام و تکالیف اسلام از زنان حمایت کامل دارد و رعایت مبانی دینی را معیار برتری زنان و مردان معرفی می کند، اما دنیای امروز به‌ بهانه آزادی زن مسائلی را به زنان ما منتقل می‌کند که این مسائل موجب سست شدن کانون گرم خانواده می‌شود.

این کارشناس دینی تکالیف مردان نسبت به همسران را رفتار محترمانه و گرامی داشتن حرمت زن عنوان کرد و افزود: به تعبیر پیامبر اسلام(ص) بهترین مسلمانان کسانی هستند که با خانواده و همسر خود با احترام و کرامت رفتار کنند.

آیت الله قربانی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان باید همواره در سختی‌ها و شادی‌ها دست یکدیگر را بگیرند لذا کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند از فرصت هفته نیکوکاری استفاده کنند و به داد مردم محروم و نیازمند برسند، زیرا در جامعه اسلامی فرهنگ دستگیری از نیازمندان و کمک به محرومین وجود دارد.

وی در ادامه فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را گرامی داشت و گفت: استان گیلان به واسطه منابع طبیعی و طبیعت سرسبز به بهشت تبدیل شده است لذا توجه به منابع طبیعی گیلان باید به‌عنوان یک ضرورت در استان مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه رشت احیای رودخانه های شهر رشت را مطالبه استان از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دانست که تاکنون اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته و متذکر شد: اعتبارات برای احیای این دو رودخانه باید به افراد کارآمد توانمند برسد.

امام جمعه رشت آمادگی مسئولان را موجب کاهش خسارات ناشی از بارش برف اخیر دانست و اضافه کرد: بارش برف سنگین مشکلاتی را برای چهره شهر و برخی از زیرساخت ها ایجاد کرده است لذا مسئولان در آستانه عید نوروز نسبت به برطرف کردن این مشکلات اقدام کنند، زیرا ورود 7 میلیون گردشگر در ایام نوروز به گیلان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر کشور آذربایجان، عنوان کرد: اقدامات اخیر این کشور که 80 درصد جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند، ناشی از غرب‌زدگی و تاثیرپذیری از اسرائیل و آمریکا است لذا مسئولان آذربایجان دست استکبار را از کشور اسلامی خود قطع کنند.

captcha