حفاظت از منابع طبیعی عبادت است
کد خبر: 3581326
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

حفاظت از منابع طبیعی عبادت است

گروه اجتماعی: امام جمعه بندرانزلی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: تمام موجودات عالم، تسبیح پروردگار متعال را می‌گویند؛ لذا کاشتن یا نگهداری از درخت و حفاظت از منابع طبیعی خودش یک نوع عبادت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی دیروز در دیدار با سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی و رئیس منابع طبیعی بندرانزلی با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی بیان کرد: این مناسبت ها می تواند فرصتی برای توسعه منابع طبیعی و درگیرکردن مردم با این مسائل باشد، اینکه شما به‌عنوان مجموعه منابع طبیعی درخت میکارید خوب است، اما مردم در آن جایگاهی ندارند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مردم نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست باید احساس تکلیف کنند، گفت: کار منابع طبیعی باید با مردم عجین شود و این فرهنگ را در بین مردم جا بندازیم که کاشتن درخت فقط کار مجموعه منابع طبیعی نیست.

وی همچنین در خصوص برنامه ریزی مجموعه منابع طبیعی برای ایجاد انگیزه و روحیه در مردم متذکر شد: برنامه هایی که برای هفته منابع طبیعی دارید خوب است اما اگر بتوانید بعضی ها را از حالت نمادین خارج کنید بهتر می شود، شما می توانید با کمک آموزش و پرورش در تمامی مدارس شهرستان حداقل دو درخت بکارید تا دانش آموزان بدانند که باید به محیط زیست و منابع طبیعی اهمیت دهند و این حرکت به نوعی اثر گذاری بر روی دانش آموزان است، زیرا در طول سال ثمره درخت کاشته شده را می بینند، همچنین در مساجد شهرستان هم می توانید این کار را انجام دهید.

امام جمعه انزلی با تاکید بر اینکه ایجاد انگیزه در مردم باعث می شود که خودشان حافظ منابع طبیعی شوند،افزود: همین اندازه که مردم احساس مسئولیت نسبت به منابع طبیعی کنند، این امر موجب کاهش هزینه ها در دستگاه اجرایی مجموعه شما می شود.

حجت الاسلام شمس الدین یکی از ویژگی های نظام اسلامی را مسئولیت پذیری نسبت به همه مسائل دانست و گفت: مسئولیت حفظ محیط زیست را باید مردم بپذیرند.

وی همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: تمام موجودات عالم، تسبیح پروردگار متعال را می گویند و در سوره الرحمن سجده درخت را صراحتاً بیان می کند و اگر درختی را حفظ و یا بکارید، قاعدتاً یک تسبیح گوی خدا را ایجاد و نگهداری کردید و ثوابش برای کسی است که این کار انجام داده، لذا کار شما و مردم در کاشتن یا نگهداری از درخت و حفاظت از منابع طبیعی خودش یک نوع عبادت است .

captcha