غرس یک اصله نهال به نام یک شهید در املش
کد خبر: 3581768
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
از سوی فرماندار املش صورت گرفت؛

غرس یک اصله نهال به نام یک شهید در املش

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان املش در مراسم غرس یک اصله نهال به نام شهید «پرویز نظریان»، گفت: احیای محیط زیست در واقع صیانت از انفال و وظیفه همه انسان‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، یونس محمودی، فرماندار شهرستان املش امروز، 17 اسفند در مراسم غرس یک اصله نهال به نام شهید «پرویز نظریان» در محوطه مسجد روستای البرز این شهرستان، ضمن تبریک روز درختکاری و پاسداشت منابع طبیعی، اظهار کرد: به مناسبت روز درختکاری اینجا جمع شده ایم و نهال هایی به نام شهدای عزیزمان غرس می کنیم؛ شهیدانی که رفاه و امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آوردند.

وی شهدا را مظهر ایمان، شجاعت و ایثار دانست و افزود: این امنیتی و آسایش و آرامش ارزان به دست نیامده است بلکه با خون شهیدانی به دست آمده که همه زندگیشان را فدای آب و خاک و ناموس کشور کردند.

فرماندار املش در ادامه با توجه به روز درختکاری، گفت: از دیگاه معارف اسلامی «احیا» واژه مقدسی است که در احادیث و روایات و قرآن کریم به کرات آمده است. به ویژه در سوره مبارکه فاطر که خداوند بزرگ به ابرها و بادها اشاره می کند و می فرماید «خدا همان کسى است که بادها را روانه مى  کند پس بادها ابرى را برمى‏ انگیزند و ما آن را به سوى سرزمینى مرده راندیم و آن زمین را بدان وسیله پس از مرگش زندگى بخشیدیم رستاخیز نیز چنین است.

محمودی اضافه کرد: با الهام از آیات و روایات خواهیم دانست که حفظ و احیای محیط زیست و دفاع از منابع طبیعی و خدادادی، صیانت و دفاع از انفال و همه انسان ها است، زیرا به روشنی واضح است که طبیعت و انسان لازم و ملزوم یکدیگرند. بنابراین حفظ و احیای طبیعت موجب حیات و دوام و بقای خود انسان است.

captcha