حضور جوانان فرصت مغتنمی جهت تحول در شوراهای روستایی است
کد خبر: 3594455
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

حضور جوانان فرصت مغتنمی جهت تحول در شوراهای روستایی است

گروه سیاست و اقتصاد: فرماندار بجنورد با بیان اینکه اعضای قدیمی‌تر شوراهای روستایی فرصت را برای حضور جوانان در شوراها فراهم کنند، گفت: حضور جوانان فرصت مغتنمی جهت تحول در شوراهای روستایی است.

محمود ثمینی، فرماندار بجنورد، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: نکته ای که موجب شده تا تنوع افراد در انتخابات شورای روستایی کم شود شاید این باشد که فرصت در روستاها آنقدر در اختیار جوان ترها قرار نگرفته باشد.
وی ادامه داد: شاید افراد جوان تحصیل کرده به دلیل حرمت گذاشتن به اعضای قدیمی شورای روستا وارد عرصه نشوند اما اعضای شورا باید مشوق باشند و جوان ترها را تشویق کنند که وارد عرصه شوند.
ثمینی با تاکید بر اینکه شوراهای روستایی باید این فرصت را فراهم کنند تا جوانان تحصیل کرده نیز در انتخابات حضور یابند، اظهار کرد: در یک شورای روستایی هم باید از سواد و تحصیلات جوان تحصیل کرده و هم تجربیات اعضای قدیمی شورا استفاده کرد.
وی عنوان کرد: وجود سواد جوانان و تجارب افراد قدیمی تر موجب می شود تا روستاهایی آبادان داشته باشیم.
این مقام مسئول با اشاره به عملکرد دهیاران در روستاها، گفت: دهیاران در روستاها مجری مصوبات شوراهای روستایی هستند و اگر اعضای شوراها افرادی تحصیل کرده باشند امور خیلی بهتر پیش می رود این درحالیست که اگر هماهنگی بین دهیار و شورا وجود نداشته باشد اقدامات افراد به سوی تک روی پیش می رود.
وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر اعتبارات خوبی به دهیاری ها اختصاص یافته است، اظهار کرد: این فرصت بسیار مناسبی برای شورای روستایی است که طرح و پروژه هایی را مطرح کنند که معمولا در دستگاه های دولتی و اداری در اولویت قرار نگرفته و بودجه لازم نیز برای اجرای آن در نظر گرفته نشده است.
captcha