کاهش اضطراب شخصیتی با انتشار تصاویر اغراق‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی!
کد خبر: 3597591
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
محمدی تبیین کرد:

کاهش اضطراب شخصیتی با انتشار تصاویر اغراق‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی!

گروه شبکه‌های اجتماعی: یک روانشناس گفت: از دلایل انتشار عکس‌ها‌ غلو شده و نمایشی می‌تواند ناشی از مشکلات شخصیتی به نام خودشیفتگی باشد که افراد مایلند تصویر اغراق شده از خودشان را به نمایش بگذارند و این عمل به نوعی اضطراب خاصی که در مورد ظاهرشان را دارند، کاهش می‌دهد.

عطاالله محمدی، روانشناس، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به انتشار عکس‌های لاکچری از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و اثرات آن در سبک زندگی ایرانی اسلامی اظهار کرد: یکی از دلایل انتشار این نوع عکس‌ها در حالت‌های خاص و اغراق شده ناشی از مشکلات شخصیتی به نام خودشیفتگی است که افراد مایلند تصویر اغراق شده از خودشان را به نمایش بگذارند و این تصویر اغراق شده به نوعی اضطراب خاصی که در مورد ظاهرشان را دارند، کاهش می‌دهند و خودشان را به این وضع ارائه نمایش می‌دهند.

وی ادامه داد: دیگر اختلالی را که در این وضعیت شاهد هستیم، اختلال شخصیت نمایشی است که دوست دارند ظاهر، رفتار و حالت‌های هیجانی خودشان را اغراق‌آمیز ارائه دهند و اینها در واقع ریشه در زمینه‌های شخصیتی دوران رشد و کودکی و حتی برخی روش‌های تربیتی خانواده‌ها بوده که اینچنین نمایان می‌شود.

این روانشناس تصریح کرد: این نوع رفتارها از سوی کاربران هدفمند است؛ چراکه نوعی رضایتمندی خاصی را در آنها ایجاد می‌کند و از انجام این کار احساس رضایت دارند و هدف آنها ارائه خودشان به صورت اغراق‌آمیز است، یعنی آنها از انچام چنین کارهایی رنج خاصی نمی‌کشند و بالعکس بسیار هم خوشحال می‌شوند که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرند و آنها لایک‌های بسیاری را نثارشان کنند.

این روانشناس کانون اصلاح و تربیت بیان کرد: اغلب چنین افرادی در زندگی حقیقی خود نیز حاضر به انجام جراحی‌های زیبایی سخت و دشوار برای نمایش خود هستند.

محمدی اظهار کرد: به نظرم رسانه‌ها می‌توانند در این مورد به مسائل روانشناختی و اطلاع‌رسانی چنین رفتارها بپردازند و حتی کاربران را تشویق کنند که اگر مبتلا به این نوع رفتار هستند، به روانشناس و مشاور مراجعه کنند تا مسیر را به سمت کار درمانی و اصلاحی سوق دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مراجعاتم افرادی بودند که مبتلا به این نوع رفتار هستند و دچار اختلال شخصیتی‌اند. آنها در زندگی حقیقی‌شان این مشکلات دارند که به مرور زمانی که چنین فرصتی در فضای محازی برای‌شان فراهم می‌شود در آنجا به صورت افراطی خود را به نمایش می‌گذارند.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۰:۵۷
0
0
تاثیرات این نرم افزار موجب آرامش روحی علاقمندان می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۲:۴۷
0
0
تولید از این دست آثار و نرم افزارها بیشتر صورت گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۱:۲۱
0
0
ساخت از این دست نرم افزارها افزایش یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۱۰:۱۲
0
0
از این دست کارها افزایش یابد
captcha