انتخاب درست و شرایط کشور میزبان؛ نکات کلیدی در اعزام نماینده به مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3603421
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

انتخاب درست و شرایط کشور میزبان؛ نکات کلیدی در اعزام نماینده به مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انتخاب درست و در نظر گرفتن شرایط کشور میزبان را دو نکته کلیدی در اعزام نفرات و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با تأثیر برگزاری دوره ارزیابی قاریان و حافظان قرآن ویژه اعزام نمایندگان جمهوری اسلامی به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: ما در بحث مسابقات بین‌‌المللی با دو مسئله مواجه هستیم. اولین مسئله اینکه در این زمینه باید انتخاب و اعزام نفرات به مسابقات درست انجام شود و انتخاب ما از بین قاریان ایرانی طوری باشد که قدر متیقن را در نظر بگیریم و با توجه به آئین‌نامه‌ها و سبک و سیاق برگزاری مسابقات که در دیگر کشورها وجود دارد، شخصی انتخاب شود که طراز تلاوتش در واقع نزدیکترین طراز به ملاک‌ها و معیارهای کشور میزبان مسابقات باشد یعنی با توجه به ده‌ها دوره‌ای که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مالزی برگزار شده است، الان  مشخص است که آنچه که در آئین‌نامه و دستورالعمل مسابقات مالزی برای انتخاب نفرات برتر مهم است، چیست و قاری ایرانی که می‌خواهد در این مسابقات حضور داشته باشد باید چه توانمندی‌هایی را داشته باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: آن اتفاقی که باید در برگزاری این دوره ارزیابی رخ دهد، این است که ما باید افرادی را در این دوره انتخاب کنیم که نزدیک به ملاک‌ها و معیارهای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورهای مختلف اسلامی باشند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: مطلب بعدی اقتضائاتی غیر از امور فنی است که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جاری و ساری است یعنی برخی از کشورها در بحث رتبه دادن امور فنی را فقط یکی از بخش‌های خود در مسابقات می‌بینند و اینکه یکی از هم‌وطنان خود ایشان نیز رتبه کسب کنند برایشان مهم است یا اینکه گاهی اوقات یکی سری از ملاحظات به جهت مسائل عقیدتی، مذهبی و سیاسی ممکن است برای آن‌ها مهم باشد.

وی افزود: همچنین، ترکیب داوران کشورهای میزبان مسابقات گاهی اوقات تعیین‌کننده است. به دلیل اینکه ما هنوز نتوانستیم در برگزاری مسابقات بین‌المللی به یک سازمان جهانی برسیم و طوری مسابقات بین‌المللی را مدیریت کنیم که الزاماً افرادی که داوری می‌کنند، صلاحیت‌ها و مجوزهای لازم را داشته باشند، گاهی اوقات ممکن است کشوری که مسابقات را برگزار می‌کند از کشور دیگر داوری را خواسته باشد که آن داور صلاحیت کافی را ندارد و همه این‌ها در خروجی این مسابقات به نوعی نقش ایفا می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: پس در این زمینه ما باید اولاً کار خود را به درستی انجام دهیم و گزینه‌هایی را که انتخاب و اعزام می‌کنیم، صلاحیت لازم و کافی را داشته باشند. دوماً باید به اقتضائات و ملاحظاتی که در کشورهای میزبان مسابقات بین‌المللی وجود دارد دقت کنیم و حتی‌المقدور خود را با آن شرایط وفق دهیم و به هر حال به نوعی عمل کنیم که در حالت عادی همانطور که امسال از آغاز سال نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مانند مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، مسابقات کشورهای مالزی، تونس و ترکیه خوش درخشیدند، معلوم است که ما انتخابمان را درست انجام دادیم حالا اینکه گاهی اوقات اتفاقاتی برای مثال در زمینه اعطای رتبه و ... در مسابقات بین‌المللی قرآن سایر کشورها رخ می‌دهد، این امر قابل بررسی است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۰:۱۳
0
1
بهیچ وجه فرمایشات شما درست نیست کسب مقام بخاطر توانمندی قاریان خودمان است نه حاصل برنامه ریزی و زحمات شما
درضمن کسب عنوان دومی در مسابقات دست چندمی رو هم معتبر میدونید؟پس کجا رفت ادعای اینکه ما در جهان بعد مصر بهترینیم؟!!!
اینقد ایین نامه تغییر دادید و روشهای گوناگون مسابقه برگزار کردید که قاری ما در کره مریخ هم بره بازم رتبه کسب میکنه
captcha