ضرورت توجه به امور تربیتی در مدارس/ دشمنان فرهنگ را نشانه گرفته‌اند
کد خبر: 3610430
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

ضرورت توجه به امور تربیتی در مدارس/ دشمنان فرهنگ را نشانه گرفته‌اند

گروه فرهنگی: عضو سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: برای گرفتار نشدن افراد جامعه در منجلاب انحرافات که دشمنان آن را طراحی کرده‌اند باید به مسائل تربیتی و فرهنگی توجه خاصی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سید محمد واعظ موسوی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، 27خرداد در مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان که درنمازخانه اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزار شد، اظهار کرد: داشتن سعه صدر ظرفیت‌های اخلاقی و معنوی در افراد جامعه را بالا می‌برد.
وی افزود: امور تربیتی در رشد اخلاقی و اجتماعی افراد جامعه نقش قابل توجهی دارد که دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین دستگاه فرهنگی کشور در این راه مسئولیت خطیری بر عهده دارد.
این مسئول بیان کرد: برای برخورداری از شرح صدر باید اخلاق‌مدار باشیم که در این راه باید از اخلاق و رفتار علوی الگو برداری کنیم.
واعظ موسوی گفت: با اینکه 1400 سال از شهادت حضرت علی(ع) می‌گذرد اما هچنان عشق به این امام بزگوار در قلب مردم وجود دارد و هزاران کتاب در وصف آن حضرت انتشار یافته است.
وی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به شرح صدر باید به قرآن‌کریم و بهره‌گیری از رهنمودهای آن توجه کند، یادآور شد: شرح صدر در انسان موجب می‌شود تا انسان توانایی پاسخ دهی به شبهات را نیز داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید در کلام وحی و تفسیر قرآن‌کریم دقت خاصی داشته باشیم زیرا این کتاب آسمانی برای رشد و کمال انسان بهترین رهنمودها را دارد.
واعظ موسوی از سعه صدر به عنوان یک نور در وجود انسان‌ها یاد کرد که خداوند آن را در قلب مومنین می‌تاباند.
وی توجه به عالم آخرت، کم‌ترین وابستگی به دنیا و آمادگی برای سفر به آخرت را سه ویژگی مهم افراد دارای شرح صدر در جامعه ذکر کرد.
این مسئول در ادامه به نقش مهم کار فرهنگی و تربیتی در جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند در این بخش باید جذب حداکثری کنیم.
وی تصریح کرد: لازم است افرادی که در حوزه فرهنگی و تربیتی جامعه فعالیت می‌کنند به تاثیرگذاری شرح صدر در کیفیت بخشی و تاثیرگذاری آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
واعظ موسوی گفت: توجه به مسائل تربیتی و فرهنگی به خصوص در مدارس، نوجوانان و جوانان در جامعه موجب می‌شود تا آنان از تهدیدات دشمنان آگاهی پیدا کنند.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: برای گرفتار نشدن افراد جامعه در منجلاب انحرافات که دشمنان آن را طراحی کرده‌اند باید به مسائل تربیتی و فرهنگی توجه خاصی شود.
captcha