شب قدر، شب تعیین سرنوشت یک سال آینده است
کد خبر: 3610721
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

شب قدر، شب تعیین سرنوشت یک سال آینده است

گروه معارف: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: شب قدر، شب آغاز محاسبه اعمال بندگان خدا و تعیین تقدیر یک سال آینده آنان است.

حجت‌الاسلام خادمی، مدیر‌کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: همان طور که فروردین‌ماه ابتدای سال هجری شمسی و ماه محرم آغاز سال هجری قمری بوده، شب قدر نیز آغاز سال حساب اعمال بندگان خدا است.
وی با بیان اینکه خداوند در شب قدر اعمال یک سال گذشته انسان ها را محاسبه می‌کنند، ادامه داد: وقایع خوب و بد یک سال آینده انسان‌ها نیز در شب قدر مقدر خواهد شد.
خادمی با تاکید بر احیاء شب قدر، عنوان کرد: در آیات و روایات بر احیاء داری و بیدار ماندن در شب قدر، تلاوت قرآن و قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن به سر بسیار سفارش شده است.
وی با بیان اینکه سفارش شده تا افراد شب قدر را بین اجتماع مسلمان احیاء داری کنند، گفت: با توجه به اینکه همواره گفته می شود سایه لطف و رحمت و به اصطلاح دست خداوند با جماعت است، بنابراین پیشنهاد می شود اعمال بندگی خود همانند راز و نیاز، دعا و نیایش را در کنار یکدیگر انجام دهیم.
خادمی با بیان اینکه شب قدر از هزار ماه بهتر و افضل است، ادامه داد: قدر و قیمت انجام کار خوب در شب قدر بسیار با ارزش تر از دیگر ماه ها است.
وی با بیان اینکه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب تنفیذ و قطعیت اعمال انسان‌ها است، یادآور شد: در شب نوزدهم اعمال انسان‌ها برآورد، در شب بیست و یکم تصویب و در شب بیست و سوم نیز تنفیذ و قطعی خواهد شد.
خادمی عنوان کرد: امامان معصوم و ائمه اطهار در شب های قدر به ویژه شب بیست و سوم همواره در حال سجده و احیاء داری و عزاداری بوده‌اند، بنابراین شب زنده داری  و احیاء داری بسیار مورد تاکید است.
captcha