کد خبر: 3622107
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

همایش دختر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: همایش دختر به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در نیمه اول مرداد‌ماه امسال در مرکز استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علیرضا موهبتی صبح امروز یکم مرداد ماه در جمع خبرنگاران گفت: سومین همایش علمی روز دختر با عنوان ‌آگاهسازی‌، ‌آموزش جامعه‌ و ‌حمایت‌طلبی به منظور ارتقای سطح ابعاد کلی سلامت دختران در جامعه‌، در خراسان‌جنوبی، شهرستان بیرجند در تاریخ هشتم مرداد ماه جاری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این همایش به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در نیمه اول مرداد ماه امسال در مرکز استان برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی نقش آموزش در حمایت‌های روانی اجتماعی دختران شامل مهارت‌های زندگی، سبک زندگی، آموزه‌های دینی، ارزش‌های اخلاقی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، نقش ابعاد کلی سلامت دختران در توسعه پایدار شامل سلامت روانی، جسمی و اجتماعی، راهکارهای توانمندسازی دختران در راستای توسعه پایدار شامل توانمندسازی شغلی و ایجاد شغل پایدار، خلاقیت و هوش هیجانی و ارتباط‌های بین فردی از جمله محورهای اصلی این همایش است.

موهبتی ادامه داد: دختران به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه شامل حمایت طلبی، پیوندهای اجتماعی، قوانین حقوقی در حمایت‌های روانی ـ اجتماعی دختران شامل آسیب‌شناسی قوانین، اعتدال و پرهیز از افراطی‌گری نسبت به دختران، سیاست‌گذاری برای ایجاد ظرفیت‌های قانونی از دیگر محورهای اصلی این همایش است.

وی اظهار کرد: دبیرخانه همایش دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بوده و در این همایش از مسئولین، اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان و دعوت به عمل آمده است.

معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: از جمله برنامه‌های همایش می‌توان به اجرای تئاتر توسط دختران مراکز خانه سلامت دولتی و شبه خانواده، برپایی نمایشگاه محصولات دختران توانمند شده استان، برگزاری مسابقه دل نوشته اشاره کرد.

captcha