کد خبر: 3622805
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

فاطمه معصومه(س)؛ الگویی برای رسیدن به کمال

گروه اجتماعی: امام جمعه ابهر گفت: فاطمه معصومه(س) الگویی برای رسیدن به کمال و سعادت است و وجود مطهر ایشان در شهر قم، این شهر را همچون نگینی درخشان میان شهرهای ایران قرار داده است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: روز اول ذی‌القعده سال 173 هجری قمری، سالروز ولادت حضرت معصومه، دختر گرامی امام هفتم شیعیان، حضرت موسی بن جعفر(ع) است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) در سن 28 سالگی و پس از تبعید برادر بزرگوارش، امام رضا(ع) به خراسان، به ایران آمد و در مسیر راه و در ساوه بیمار و در قم در سال 201 هجری قمری از دنیا رفتند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه چندین امامزاده هستند که زیارتنامه‌های آنها از امام معصوم نقل شده است، تصریح کرد: یکی از این امامزادگان، حضرت معصومه(س) است و لقب معصومه را نیز امام رضا(ع) به ایشان عنایت فرموده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه شهر قم همچون نگین درخشانی در بین شهرهای ایران می‌درخشد، گفت: قم شهری است که در آن صدوقی‌ها، حائری‌ها، ابن‌بابویه‌ها، ملاصدراها، بروجردی‌ها و در یک کلام امام خمینی‌ها را در خود پرورش داده و اینها به برکت وجود بی‌بی عالم، فاطمه معصومه(س) است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه به حق امروز را با عنوان روز دختر نامیده‌اند، تاکید کرد: بر همه دختران ماست تا با الگو قرار دادن فاطمه معصومه(س) برای خود مسیری متعالی برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را ترسیم کنند.

captcha