به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسانجنوبی، ابراهیم رمضانی روز گذشته، دوم تیرماه در همایش صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن امر مبارزه با موادمخدر در خراسانجنوبی اظهار کرد: دشمن با استفاده از موادمخدر و تغییر نوع آن، جوانان ما را آلوده کرده است.
وی با بیان اینکه امروزه تلفات ما در موادمخدر به مراتب بیشتر از هشت
سال جنگ تحمیلی است، اظهار کرد: هجمههای وارد شده از سوی دشمن، بسیاری از افراد
ما را دامنگیر کرده است.
رضایی ادامه داد: یکی از علتهای گرایش مردم به سمت موادمخدر، این
است که استفاده از آن به عنوان دارو فرهنگ شده است.
وی با بیان اینکه موادمخدر تنها بر مغز اثر میگذارد، گفت: تاکنون از
این مواد، دارویی به عنوان شفای بیماریها به دست نیامده است.
رئیس دادگاه کیفری خراسانجنوبی بیان کرد: تا زمانی که گرایش مردم به
سمت موادمخدر پا برجا باشد، نمیتوان اقدامی موثر برای مبارزه با آن برداشت.
رمضانی با تاکید بر اینکه در زمینه مبارزه با موادمخدر نباید کوتاهی
کنیم، گفت: دولت برای مبارزه با این دشمن خاموش نیازمند همکاری ملت است.
وی با بیان اینکه در حوزه قانونگذاری جرائم مواد مخدر ضعف زیادی
داریم، گفت: باید برای مصرف کننده مجازاتهای سنگین لحاظ شود.
رئیس دادگاه کیفری خراسانجنوبی اظهار کرد: باید با آگاهسازی و
تحمیل مجازاتهای سنگین با مصرف تفننی موادمخدر مبارزه کرد.
رمضانی بیان کرد: همچنین مسئولان نباید بر بیتالمال افرادی را
استخدام کنند که آلوده به موادمخدر هستند.