کمبود امام جماعت در مساجد در خراسان شمالی
کد خبر: 3630489
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

کمبود امام جماعت در مساجد در خراسان شمالی

گروه معارف: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مسجد در سطح استان امام جماعت ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام بابا نظر ایزانلو، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در سطح استان یک هزار و ۱۰۸ مسجد وجود دارد از مجموع این تعداد ۲۰۰ باب آن شهری و مابقی نیز در روستا واقع هستند.
وی ادامه داد: در احداث مساجد از گذشته جانمایی های صحیحی انجام نشده است زیرا در برخی از محله ها با یک هزار نفر جمعیت سه باب مسجد وجود دارد اما در محله ای با پنج هزارنفر جمعیت یک مسجد هم وجود ندارد.
ایزانلو با اشاره به اینکه در حوزه تبلیغ باید به ازای هر یک هزار نفر در سطح استان یک مبلغ وجود داشته باشد، افزود: با این وضعیت در برخی از ایام و مناسبت ها از ظرفیت روحانیون اعزامی از قم و مشهد استفاده می کنیم.
وی یادآورشد: با تعداد روحانیون حاضر در استان حدود۷۰۰ مسجد شهری و روستایی را پوشش داده ایم و این در حالیست که بیش از ۴۰۰ مسجد نیز فاقد امام جماعت هستند.
ایزانلو با تاکید بر تقویت حوزه های علمیه در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به سفر مقام معظم رهبری به استان، سطح حوزه های علمیه افزایش پیدا کرده و هم اکنون سطح یک به چهارارتقاء یافته است.
وی عنوان کرد: امیدواریم با تقویت بیش از پیش حوزه های علمیه در استان زمینه ماندگاری طلاب در منطقه افزایش یابد.
captcha