خانواده، بنای اساسی در ترویج ازدواج آسان است
کد خبر: 3634904
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
حسینی:

خانواده، بنای اساسی در ترویج ازدواج آسان است

گروه اجتماعی: امام جمعه خرم‌دره با اشاره به نقش والدین در شکل‌گیری خانواده‌های اسلامی، تصریح کرد: خانواده بنای نخست و اساسی برای ترویج ازدواج آسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز شنبه 4 شهریور ماه در مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه، اظهار کرد: خانواده‌ها به ویژه بزرگان باید به توصیه‌های دین مبین اسلام در خصوص ازدواج آسان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به نقش والدین در شکل‌گیری خانواده‌های اسلامی، تصریح کرد: خانواده بنای نخست و اساسی برای ترویج ازدواج آسان است.

امام جمعه خرم‌دره قراردادن مهریه‌ها و جهیزیه‌های سنگین را سدی بزرگ بر سر راه ازدواج جوانان عنوان کرد و افزود: این امر باعث به وجودآمدن مشکلات زیادی در جامعه ازجمله بالارفتن سن ازدواج و بروز اختلافات درخانواده‌ها می‌شود که تأثیر منفی در جامعه از لحاظ اجتماعی و فرهنگی خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام حسینی با سفارش به الگو قراردادن زندگی ائمه اطهار به ویژه زندگی حضرت زهرای مرضیه (س) وحضرت علی(ع) ادامه داد: درنسل حاضر نیز وجود دارند افرادی که با الگو قراردادن این بزرگان زندگی‌شان برای ما مانند شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم الگو می‌شود

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه در جوان نسل امروز هم افرادی وجود دارند که بودنشان باعث برکت و بقای محبت بین انسانهاست، یادآور شد: شهید حججی نمونه‌ای از این جوانهاست که مطالب و نکات ارزشمندی در زندگی این شهید وجود دارد که برای بسیاری از جوانان حتی بزرگان جامعه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی باید الگو قرار گیرد .

گفتنی است این مراسم به همت حوزه خواهران حضرت زینب (س) سپاه خرم‌دره برگزار شد و بیش از 500 نفر از بانوان شهرستان در این مراسم حضور داشتند .

captcha