مهران در آستانه تحول بزرگ اقتصادی/ از نیروگاه هزار مگاواتی تا هتل بیمارستان
کد خبر: 3635340
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

مهران در آستانه تحول بزرگ اقتصادی/ از نیروگاه هزار مگاواتی تا هتل بیمارستان

گروه سیاست و اقتصاد: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی مهران گفت: نیروگاه هزار مگاواتی تولید برق مهران با رویکرد کاملا صادراتی و از نوع سیکل ترکیبی است که مطالعات ژئوپلتیک منطقه انجام و نقشه کشی آن نیز به اتمام رسیده است و کار با سرعت مناسب در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، به نقل از ایسنا، مهندس علی طاووس‌نژاد با اشاره به پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در منطقه ویژه اقتصادی در هفته دولت، اظهار کرد: هتل بیمارستان 12 طبقه کاملا تخصصی مهران با هدف جذب بیمار توریسم از کشور عراق پروژه عظیم با سرمایه گذاری شرکت بین المللی پیچک صنعت در مهران عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایجاد هتل در کنار این مجموعه بزرگ به دلیل اقامت توأم با آرامش همراهان بیمار،زوار اربعین و سرمایه گذارن غیربومی و... انجام می شود که در مجموع حرکت عظیمی است که توأمان به انجام خواهد رسید، تصریح کرد: اعتبار برآورد شده برای اتمام این پروژه 210 میلیارد تومان است که توسط شرکت پیچک صنعت تعهد شده است و سازمان منطقه ویژه اقتصادی مهران فقط باید نیازهای آب،گاز و تلفن پروژه را تامین کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پروژه ایجاد نیروگاه هزار مگاواتی تولید برق را دیگر پروژه مهم در منطقه دانست و گفت: این نیروگاه با رویکرد کاملا صادراتی و از نوع سیکل ترکیبی است که مطالعات ژئوپلتیک منطقه انجام و نقشه کشی آن نیز به اتمام رسیده است و کار با سرعت مناسب در حال انجام است.
طاووس‌نژاد ادامه داد: مدت زمان اجرای این پروژه 3 سال و اعتبار مورد نیاز اتمام پروژه 1 میلیارد و 500 میلیون دلار است که تامین این مبلغ تماما توسط شرکت سرمایه گذار تضمین شده و در طول ساخت این پروژه بالغ بر 1000 کارگر مشغول به کار خواهند شد و با پایان کار حداقل 130 نفر به صورت دائم در این نیروگاه شاغل خواهند شد.
وی تاکید کرد: اجرای این پروژه‌ها نتیجه زحمات استاندار محترم است و  اگر همت و جدیت مهندس مروارید نبود هیچکدام از این دو پروژه عملیاتی نمی‌شد.
captcha