خبرنگاران نقش تاثیرگذاری در رفع مشکلات جامعه دارند
کد خبر: 3636497
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
استاندار خراسان‌جنوبی:

خبرنگاران نقش تاثیرگذاری در رفع مشکلات جامعه دارند

گروه اجتماعی: استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خبرنگاران نقش تاثیرگذاری در رفع مشکلات جامعه دارند، گفت: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌های استان در راستای حل مشکلات مردم تعامل مثبت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سیدعلی‌اکبر پرویزی، امروز هشتم شهریورماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان، اظهار کرد: باید به یکدیگر کمک کنیم و فضا را به سمت تعامل مثبت پیش ببریم.

وی از فعالیت‌های رسانه‌های استان و تمام افرادی که در راستای آگاهی بخشی به مردم کمک کردند، تشکر کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خبرنگاران و رسانه‌ها برای رفع مشکلات استان استفاده کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید در طول سال، نظرسنجی در مورد عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط‌عمومی ادارات از رسانه‌ها برگزار کند تا استانداری نتایج این نظرسنجی را در شورای اداری استان بیان کند و شفاف‌سازی در این مورد صورت گیرد.

پرویزی ادامه داد: تا زمانی که دروغگویی، عدم راستگویی، پنهان‌کاری، نفاق و دورویی در حوزه‌های اجرایی و عمومی و نهادها باشد، و دورغ، کم‌هزینه باشد، وضع تغییر نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند دروغگویی را افشا کنند تا مدیران دستگاه‌های اجرایی جرأت نکنند با مردم و رسانه‌ها صادق نباشند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گاهی هزینه راستگویی و صداقت بالا می‌رود و آن زمان مدیران از خبرنگاران می ترسند، افزود: رسانه‌ها در حل مشکلات مردم قدرت بزرگی دارند و قدرت رسانه‌ای می‌تواند کودتایی علیه حاکمیت کشورهای بزرگ انجام دهد.

پرویزی با بیان اینکه هیچ کاری را بدون خواسته مردم دنبال نمی‌کنیم، اظهار کرد: در حد توانی که داریم پیگیر مشکلات و خواسته‌های مردم استان هستیم.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات تعامل بین دستگاه‌ها بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، تصریح کرد: کارخانه کک طبس بعد از چندین سال، آماده بهره‌برداری است و با حضور مقامات عالی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نگاه دولت را به استان حساس کردیم، اظهار کرد: در حوزه آب استان، هرچه که درخواست داشتیم مصوب و عملیاتی خواهد شد.

پرویزی با بیان اینکه پروژه ریل‌گذاری را امیدواریم با کنسرسیومی که تشکیل شده به نتیجه برسد، افزود: این استان، منابع خدادای و توانمندی‌های مخصوص به خود دارد که بسیاری از سرمایه‌گذاران مجبور هستند در این حوزه تنها در این استان فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مرز افغانستان یک فرصت است، افزود: بنا به گفته رئیس جمهور با برجام توانستیم دیوار تحریم‌ها و انسجام غرب علیه ایران را بشکنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بنیه مالی رسانه‌های استان ضعیف است و این مسئله به این خاطر است که رسانه‌ها به بعضی منابع مالکیت دولت وابسته هستند و باید به سمتی پیش رفت تا مسائل مالی رسانه‌ها حل شود تا بهتر بتوانند سخن خود را بگویند.

پرویزی با بیان اینکه انتظار ما از رسانه‌ها چیزی جز صداقت نیست، افزود: آبرسانی به روستاها را با دو برابر ظرفیت سال‌های گذشته با 20 تانکر آبرسانی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری پروژه‌های آبرسانی، حدود 60 تا 70 روستا را از بحث آبرسانی با تانکر خارج کردیم، یادآور شد: برای جاده قائن نیز 50 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و بحث سایر جاده‌های استان را نیز دنبال می‌کنیم.

captcha