محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه هیئت سوگواری ناشنوایان همزمان با ایام محرم برای دومین سال متوالی در حسینه حضرت علی اصغر(ع) بهزیستی استان برپا شد، گفت: دو روحانی مسلط به زبان اشاره از مشهد مقدس به مدت 11 شب در این مراسم حضور داشتند.
وی با بیان اینکه روحانیون هیئت سوگواری حسینی در شهرستانهای لاهیجان و انزلی
هم حضور یافتند، افزود: بسیاری از ناشنوایان با حضور در مجلس عزای سرور و سالار شهیدان
حضرت امام حسین(ع) به سوگواری پرداختند.
مدیرکل بهزیستی گیلان ادامه داد: همچنین روحانیون اعزامی به مدت دو روز با
حضور در مدارس استثنایی گیلان، دانش آموزان را با احکام دینی آشنا کردند و به تبیین
فرهنگ عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) پرداختند.
پارسی با بیان اینکه 6 هزار و 200 ناشنوا و كمشنوا تحت پوشش بهزیستی گیلان
هستند كه خدمات متنوع به آنها ارائه میشود، گفت: نقص شنوایی فرایند اجتماعی شدن
را تحت تاثیر قرار میدهد لذا ناشنوایان با حضور در این مراسمات از اعتماد به نفس
بیشتری برخوردار میشوند.
وی برگزاری مراسم زیارت عاشورا، روضه خوانی و سینه زنی را
از جمله برنامههای این هیئت عزاداری دانست و خاطرنشان کرد: در کنار سینه زنی و
سوگواری، شرکتکنندگان در این مراسم با ابعاد حماسه عظیم عاشورای حسینی آشنا شدند.