به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسانشمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، مریم پور آدینه سرپرست مرکز بهداشت بجنورد، اظهار کرد: میزان ابتلا به آلزایمر برای افراد زیر 65 سال پنج درصد است این میزان پس از 65 سالگی به ازای هر پنج سال افزایش عمر دو برابر می شود.
وی افزود:استفاده از داروهای کاهش دهنده کلسترول و فشار خون در عدم ابتلا به این بیماری موثر واقع می شود.
پور آدینه عنوان کرد:حفظ سلامتی در دوران جوانی یکی دیگر از عوامل موثر در پیشگیری از بیماری آلزایمر است زیرا استارت این بیماری در دوران جوانی زده می شود و بعد از گذشت 20 تا 30 سال علایم اولیه آن بروز می کند.
وی تاکید کرد:افرادی که در برنامه غذایی خود از ویتامین E و C استفاده می کنند کمتر به این بیماری مبتلا می شوند.
به گفته وی یافته های آماری نشان داده است میزان ابتلا به آلزایمر در افرادی که کار فکری منظم انجام می دهند کمتر است.