جمع‌آوری 1000 میلیارد ریال نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در کشور
کد خبر: 3651094
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

جمع‌آوری 1000 میلیارد ریال نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در کشور

گروه معارف: مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در کشور جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، فرناز بیگی، مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور روز گذشته، 17 مهرماه در همایش استانی واحد خواهران ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در گچساران، اظهار کرد: تاکنون برای بیش از 700 موکب اربعین حسینی درسطح کشور شناسنامه صادر شده است.
وی افزود: طی سال گذشته بیش از دو میلیون نفر زائر اربعین از ایران به عراق رفتند.
مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری تعداد زائران اربعین حسینی از ایران به عراق به سه میلیون نفر نیز برسد.
بیگی عنوان کرد: در سال‌جاری تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات در کهگیلویه و بویراحمد پنج میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: بیش از 50 درصد از نذورات کهگیلویه و بویراحمد توسط بانوان این استان جمع‌آوری شده است.
مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مردم کهگیلویه و بویراحمد با اهدای یک میلیارد و 500 میلیون ریال در بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.
 بیگی بیان کرد: شناسنامه‌دار شدن موکب‌های کشور در راستای ساماندهی و ارتقای سطح خدمات‌دهی به زائران اربعین اجرا شده است.
وی یادآور شد: این طرح شامل تمامی موکب‌های در مرز و طول مسیر و موکب‌های مستقر در شهرهای نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامرا  اجرا شده است.
مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در کشور جمع‌آوری شد که نیمی از این کمک‌ها از سوی بانوان انجام شده است.
بیگی اضافه کرد: تعهد سال‌جاری تمام استان‌ها در کشور برای جمع‌آوری نذورات مردمی به منظور اجرای طرح‌های بازسازی عتبات عالیات یک هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.
وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا یک سال آینده ساخت صحن و سرای حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) در شهر نجف اشرف از سوی این ستاد در حال اجرا بوده تکمیل شود.
مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: مساحت این صحن و سرا 220 هزار مترمربع بوده که حدود 90 هزار مترمربع آن زیارتی است.
بیگی عنوان کرد: مطالعات توسعه حدفاصل خیمه‌گاه، تل زینبیه و حرم امام حسین(ع) با مساحت  160 هزار مترمربع انجام شده و عملیات اجرایی آن در سال 95 از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اجرا و در حال حاضر نیز در حال گود‌برداری است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در کشور جمع‌آوری شده است.
captcha