تدبیر همگانی برای رفع سونامی بیکاری
کد خبر: 3652168
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
رحیمی خواستار شد:

تدبیر همگانی برای رفع سونامی بیکاری

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر گفت: همه باید در فکر تدبیر برای رفع سونامی بیکاری باشند و جوانان عزیز ما را نجات بدهند. برازنده این کشور عزیز نیست که این مشکل اساسی را رها کرده و به حواشی مشغول باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر ظهر امروز جمعه 21 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به دو مشکل اساسی که یکی از آنها سونامی بیکاری است اشاره و اظهار کرد: همه باید در فکر تدبیر باشند و جوانان عزیز ما را نجات بدهند.

وی افزود: برازنده این کشور عزیز نیست که این مشکل اساسی را رها کرده و به حواشی مشغول باشند و مشکل و معظل دوم مسئله کم آبی و خشکسالی است و کارشناسان گفته‌اند جنگ آینده جنگ نفت نخواهد بود بلکه جنگ آب است اولا دعا کنیم و ضجه بزنیم تا باران رحمت الهی ببارد و ثانیا در استفاده از این نعمت بزرگ الهی ظلم نکرده و تغییر روش داده و در فکر آیندگان خودمان باشیم.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به مشکلی که طی روزهای اخیر برای تعدادی از شهروندان ابهری در خصوص قطعی آب پیش آمده بود، تاکید کرد: در روزهای اخیر نیز مردم شهرستان ابهر عموما و منطقه شناط خصوصا اذیت شدند و ما ضمن عذرخواهی از مردم عزیز از مسئولان عموما و از دولت و مجلس خصوصا می‌خواهیم قدم‌های مردانه برداشته و در فکر حل این مشکل اساسی باشند. البته مسئولان شهرستان انصافا در فکر بوده و قدم‌های مهمی برداشتند.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به برخی از حوادث اخیر گفت: كشورمان ايران كه در معرض تهاجمات گوناگون سياه و سفيد، پنهان و آشكار و نرم و سخت قرار گرفته است، در پايان دهه چهارم انقلاب و در آستانه چهل سالگى آن، ملت بزرگ و امتحان پس‏داده و غيورمان در سايه هدايت‌ها و منويات رهبرى حكيم و فرزانه‏اش، به‏سان هميشه با ايستادگى و مقاومت و بصيرت و ايمانى راسخ به‏فضل الهى، اين‏بار هم كشتى انقلاب را با اقتدار و عزتى مثال‏زدنى از امواج فتنه‏ها و توطئه‏ها عبور خواهد داد و مصونيت و ثبات و جاودانگى خواهد بخشيد. البته شرمندگى و بلكه رسوايى در دنيا و آخرت براى خواص بى‏درد و بى‏بصيرت و سياست‏زدگان بى‏سروپايى خواهد ماند كه دل به غرب و اروپا داده و در تكاپوى خوش‏خدمتى به دشمنان ملت ايران به‏ويژه آمريكا، انگليس و اسرائيل هستند.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: قطعاً همانها كه قوه قضائيه را مورد تهاجم قرار مى‏دهند تا بدين‏سان مسير فساد و دست‏يازى به بيت‏المال مسلمين را در كنار بازگذاردن دست عوامل ناامنى و نفوذ موريانه‏ها در پيكره فرهنگ، اقتصاد، سياست و مديريت كشور فراهم مى‏سازند. همانانند كه از بيگانگان و امپرياليسم خبرى و گلوگاه‏هاى توليد و نشر اكاذيب و شايعات فرمان گرفته و به پشتوانه‏هاى اقتدار و سربلندى كشور يعنى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و ديگر نهادهاى جوشيده از متن انقلاب و بعضاً مرتبط با اصل نظام و رهبرى انقلاب، تهاجمات بى‏وقفه و ناجوانمردانه و احمقانه‏اى را تدارک مى‏بينند.

حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: اين‏بار آمريكا كه در تحقق فتنه‏ها و نقشه‏هاى شوم منطقه‏اى‏اش ناكام مانده و عمله و عوامل داعشی و تكفيری‏اش با قدرت جبهه مقاومت، نفس‏هاى آخر را مى‏كشند، ضمن تحريک مسئولان اقليم كردستان مبنی بر همه‏پرسى استقلال يا تجزيه عراق، در خصوص برجام نيز اتهامات واهى مبنى بر عدم رعايت روح برجام مطرح کرده و يا طرح ضرورت مذاكرات مجدد براى اصلاح متنى كه به‏عنوان معاهده بين‏المللى ثبت گرديده است و به‏هيچ‏وجه قابل مذاكره مجدد نیست را در دستور كار قرار داده‏ است و یا عربده‌کشی در مورد سپاه پاسداران که امام (ره) فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: عدم پايبندى آمريكا به معاهده‏هاى بين‏المللى و اتخاذ مواضع قلدرمآبانه چيزى نيست كه براى ملت ما و بلكه جهان تازگى داشته باشد كه جزء لاينفک سياست‌هاى سلطه‏طلبانه و ذات گرگى آمريكاست اما آنچه نبايد از آن غافل شد، عبرت از تاريخ و پيشينه مذاكرات هسته‏اى و فرايند برجام است كه طبق فرمايشات رهبرى حكيم انقلاب به‏ عنوان يک تجربه تلخ بايد از آن بهره گرفت و با قاطعيت و شجاعت در مقابل زياده‏خواهى‏ها و هجمه كور جبهه استكبار، مقاومت و ايستادگى نمود كه قطعاً هزينه‏هاى مقاومت و ايستادگى به‏مراتب از هزينه‏هاى انفعال و ارتجاع و سازش كمتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: در این مجال از سپاه پاسداران که به منزله روح این کشور عزیز ایران اسلامی است حمایت کرده و از این مجموعه مبارک مثل جان خودمان محافظت کرده و از سخنان قاطع فرماندهی سپاه پاسداران سرلشگر جعفری که فرمودند: اگر سپاه پاسداران را در ليست گروه‏هاى تروريستى جاى دهد، سپاه نيز ارتش آمريكا را يک جريان تروريستى نظير داعش تلقى خواهد كرد. و با او معامله داعش کرده و از مجازات‌های سخت سپاه در امان نخواهد ماند.

captcha