زائران اربعین 13 استان از مرز مهران تردد می‌کنند
کد خبر: 3652473
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

زائران اربعین 13 استان از مرز مهران تردد می‌کنند

گروه اجتماعی: مدیر سازمان حج و زیارت ایلام گفت: بر اساس تقسیم‌بندی استان‌های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد که زائران 13 استان از مرز مهران عبور کنند .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از ایسنا، مهدی حیدری، مدیر سازمان حج و زیارت استان ایلام، اظهار کرد: طبق مصوبه تردد زائران حسینی در ایام اربعین و تقسیم‌بندی استان‌ها، زائران استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، لرستان، خرسان رضوی، خراسان شمالی و ایلام از مرز بین‌المللی مهران تردد خواهند کرد.
وی افزود: بر اساس این مصوبه زائران سایر استان‌ها و اتباع خارجی در ایام منتهی به اربعین نیز از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد می‌کنند .
مدیر حج و زیارت استان ایلام با بیان اینکه صدور روادید ورود به عراق در استان آغاز شده است، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صدور رویداد در دفاتر زیارتی این استان از دوازدهم مهرماه آغاز شده و تا چند روز قبل از آیین با شکوه اربعین حسینی ادامه خواهد داشت .
حیدری با اشاره به اینکه 12 دفتر صدور ویزا در استان فعال است، تصریح کرد: کنترل جدی گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی در خروجی مرز مهران انجام می‌شود و در این خصوص دولت عراق تأکید دارد که به ‌هیچ ‌وجه به افراد فاقد روادید و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد .
وی با تأکید بر اینکه بر اساس تصمیم ستاد اربعین استان از ورود هر زائری که فاقد روادید باشد، به شهر مهران جلوگیری خواهد شد، افزود: زائران اربعین حسینی برای شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت‌نام کنند.
مدیر سازمان حج و زیارت استان ایلام ادامه داد: از شروع صدور روادید اربعین در استان تاکنون تعداد 300 مورد ویزا در صادرشده که این روند روزبه‌روز در حال افزایش است.
وی از زائران خواست تا برای دریافت ویزا در همین روزها اقدام کنند و آن را به‌روزهای پایانی موکول نکنند تا دچار مشکل زمان صدور ویزا نشوند.
captcha