کودکان و نوجوانان در بحث تربیت دینی نیاز به مراقبت ویژه‌تری دارند
کد خبر: 3652982
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

کودکان و نوجوانان در بحث تربیت دینی نیاز به مراقبت ویژه‌تری دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: خطیب جمعه اهل سنت شهرستان قروه گفت: کودکان و نوجوانان در بحث تربیت نیاز به مراقبت ویژه و بیشتری دارند؛ چرا که آنان در جامعه امروزی بیشتر در معرض خطرات و آسیب‌هایی مانند مباحث اعتقادی و اخلاقی هستند.

حاج ماموستا هاشم نوری، خطیب جمعه اهل سنت شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در بحث تربیت نیاز به مراقبت ویژه و بیشتری دارند چرا که آنان در جامعه امروزی بیشتر در معرض خطرات و آسیب هایی مانند مباحث اعتقادی و اخلاقی هستند.

وی با اشاره به درست کردن فیلم‌های کارتونی که حاوی مباحث و موارد غیراخلاقی و ناشایستی است، افزود: این فیلم‌ها در خور شأن فرزند مسلمانان نیست و در این زمینه و به ویژه در زمینه در اختیار گذاشتن گوشی و تبلت و فراهم آوردن فضای مجازی برای کودکان کم سن و سال به والدین هشدار جدی داد.

حاج ماموستا نوری بیان کرد: فراگیری علم و دانش در کودکی مانند آن است که نوشته‌ای را بر سنگی حک کرده باشیم و بر ما لازم است که در سنین کودکی به فرزندانمان مباحث دینی را بیاموزیم تا دیگر آن کودک در آینده دچار موارد غیراخلاقی و دیگر آسیب‌های اجتماعی نشود.

وی به شناخت خداوند متعال از طریق آیات و روایت اشاره و بیان کرد: در قرآن کریم ۷۵۰ آیه وجود دارد که به بحث شناخت خداوند و تفکر و تدبر در خلقت خود و جهان هستی و همچنین شناخت خداوند اشاره شده است و در احادیث هم مکرر به این مهم اشاره شده است.

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان قروه اعلام کرد: برای همگان جای سؤال است که انسان بعد از مرگش چه اتفاقی برایش می‌افتد و تنها راه رسیدن به جواب این سؤال را ایمان به خداوند دانست.

وی عنوان کرد: اگر کسی وجود خداوند برای او ثابت شود و خداوند را خوب بشناسد، شناخت دیگر موارد در جهان هستی برای او کاری آسان است.

حاج ماموستا نوری افزود: سرگذشت حضرت ابراهیم(ع) و زنده شدن چهار پرنده توسط خداوند و همچنین ماجرای زنده شدن حضرت عزیر نبی بعد از ۱۰۰سال و زندگانی اصحاب کهف از نشانه‌های عظمت و قدرت خداوند متعال است.

وی از قرآن کریم به عنوان معجزه جاویدان پیامبر (ص) نام برد و افزود: هرچه دانش جدیدی در این زمینه پدید می‌آید از علوم قرآن سرچشمه گرفته و قرآن از این اتفاق جدید در ۱۴۰۰ سال پیش خبر داده است.

حاج ماموستا نوری یادآور شد: روزی حضرت علی (رض) در گذری عبور کرد که پیرزنی را مشاهده کرد که با دستگاه دوک در حال ریسندگی نخ است و همزمان مشغول ذکر خداوند هست آنحضرت جلو رفته و از آن زن سوال کرد که خداوند را چگونه شناخته‌ای که اینگونه ذکر و یاد نام او را بجا می‌آوری؟ آن پیرزن هم در جواب گفتند من اگر دستم را از روی این دستگاه دوک بردارم این دستگاه می‌ایستد حال چگونه ممکن است که این جهان با این عظمت در جریان باشد و خدایی وجود نداشته باشد.

captcha