ارزش پژوهش به تجاری سازی و تولید محصول است
کد خبر: 3666138
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
بیجندی:

ارزش پژوهش به تجاری سازی و تولید محصول است

گروه اقتصادی: رئيس سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی گفت: ارزش پژوهش به تجاری سازی و تولید محصول بستگی دارد، سازمان تجاری سازی فناوری دارای سه پارک علم و فناوری در استان‌های تهران، کرمانشاه و البرز بوده و علاوه بر آن داری 24 مرکز رشد و فناوری در سطح کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمد صادق بیجندی، رئيس سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در همایش «مسیر آینده من» که امروز، اول آذرماه در دانشگاه اراک برگزار شد گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موثر در برنامه‌های پژوهشی است و تاسیس سازمان تجاری سازی فناوری از سال 77 درست زمانی که هنوز با سونامی فارغ التحصیلان جویای کار مواجه نبودیم بخشی از افتخارات این نهاد در حوزه علم و فن آوری است.
وی ادامه داد: ارزش پژوهش به تجاری سازی و تولید محصول بستگی دارد در حال حاضر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی دارای سه پارک علم و فناوری در استان‌های تهران، کرمانشاه و البرز بوده و علاوه بر آن داری 24 مرکز رشد و فناوری در سطح کشور است. از این تعداد6 مرکز تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان و مابقی تحت وزارت علوم هستند.
بیجندی با بیان اینکه 10 کانون شکوفایی و فناوری صندوق پژوهش ذیل این سازمان فعالیت دارد، گفت: مطالعه و تحقیقات گسترده در حوزه اشتغال و كارآفرينی محور اصلی این  سازمان است از سال 1391 به بعد تجاری سازی فناوری در دستور کار این سازمان قرار گرفت که خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم در زمینه توسعه پژوهش نقش تعیین کننده‌ای داشته باشیم.
رئيس سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی با اشاره به حمايت از صاحبان ايده گفت: حمايت‌ در جهت تيم‌سازی، ثبت شركت و هدایت‌گری و حركت در مسير درست كارآفرينب و اشتغال از دیگر خدمات این نهاد است.
وی گفت: هم اکنون ٥٠١ شركت در پارك‌های سازمان مستقر هستند كه از این تعداد ١٠٣ شركت موفق به كسب درجه دانش‌بنيانی شده‌اند. دانشگاه نسل اول آموزش‌محور بود، دانشگاه نسل دوم توامان به آموزش‌ و پژوهش توجه داشت و دانشگاه نسل سوم در كنار آموزش و پژوهش بحث كارآفرينی را نيز دنبال می‌كند .
بیجندی ادامه داد: دانشگاه نسل چهارم در كنار وظايف دانشگاه‌های نسل سوم نقش‌آفرينی، جهت‌دهی آينده و سنجش نقاط قوت و ضعف جامعه را نیز مورد توجه قرار می‌دهد .
رئيس سازمان تجاری‌ سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه دانشگاه نسل سوم محل تربيت كارآفرين و افراد مولد است، گفت: اين دانشگاه دارای ارتباط با صنعت، روحيه بالای كارآفرينی و خلاقيت، مهارت شغلی و مديريتيیو مركز رشد و پارك علم و فناوری است و برنامه آموزش عالی در این دانشگاه در عين حال که ساده ‌سازی شده كيفيت بالايی دارد و امكان بازآموزی، نوسازی و بهبود مهارت، آموزش و پژوهش و اجرا را ميسر می‌كند .
وی تصریح کرد: در آينده بواسطه توسعه ادوات و ابزارها، كشاورزی به سبك فعلی را نخواهيم داشت، توسعه ربات‌ها شمار كارگران كارخانجات را كاهش می‌‌دهد، نرم‌افزار word smith  جايگزين گزارشگران خبری می‌شود، نرم‌افزار امليا كه امروز به ٢٠ زبان دنيا فعال است جايگزين فروش تلفنی خواهد شد و پيش‌بينی می‌شود در سال ٢٠٢٥ حدود ٢٥٠ ميليون اپراتور بيكار ‌شوند .
بیجندی ادامه داد: در آينده نه چندان دور شاهد مشاغلی همچون راهنمايان سيستم بهداشتی و درماني، احياكنندگان طبيعت، طراحان زباله، متخصصان تسهيل پروژه، جراحی از راه دور، درمانگر سال‌های  پايانی عمر، طراحان بازی‌سازی، مشاوران ربات‌ها و متخصصان چندرسانه‌ای خواهيم بود و بواسطه انقلاب صنعتی چهارم، در آينده بسياری از مشاغل را نخواهيم داشت .
وی در پایان با اشاره به اینکه در آلمان ٩٢ درصد مردم سهامدار شرکت های مختلف هستند، گفت: اين ميزان در ايران به حداقل حد ممكن مي‌رسد و اين شرايط حاكي از آن است كه دانشگاه به وظيفه خود عمل نكرده است و موفق به هدايت نقدينگي جامعه به سمت بازار سرمايه و بورس نشده است .
یادآور می‌شود: گفتنی است این همایش از سلسله نشست‌های كارآفرينی بود که به همت جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.
captcha