انگشتری که سردار سلیمانی به خاطر شجاعت شهید جیلان به او هدیه کرد
کد خبر: 3666648
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
روایتی از یک فرمانده شهید مدافع حرم؛

انگشتری که سردار سلیمانی به خاطر شجاعت شهید جیلان به او هدیه کرد

گروه حماسه و جهاد: وقتی گزارش شجاعت و سلحشوری شهید جیلان، به سردار قاسم سلیمانی می رسد مشتاق دیدار او می شود و وی را احضار می کند و در همان جلسه انگشتر هدیه متبرک مقام معظم رهبری را به او هدیه می کند...

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری در آخرین روزهای نبرد جبهه مقاومت با گروهک جنایتکار داعش،  دوباره عطر شهید و شهادت  در استان دلاورخیز چهارمحال و بختیاری و شهر  بروجن پیچید؛ شهید علی رضا جیلان در نبرد ابوکمال در سوریه آسمانی شد؛ مثل همیشه کنجکاو شدم تا از اوضاع و احوال این شهید مدافع حرم قبل از شهادتش مطلع شوم به همین خاطر گفت و گویی داشتم با حجت الاسلام سیدمحمد امینی، امام جمعه محترم شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن که از  دوستان قدیمی شهید است و  از سال 81 در هیئت فاطمیون بروجن با این شهید مدافع حرم آشنایی دارد.
حجت الاسلام امینی در گفت و گو با خبرگزاری ایکنا گفت: علی رضا از ابتدا نیروی سپاه قدس نبود بلکه به عنوان بسیجی  و به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام می شود و آنقدر سلحشوری از خود نشان می دهد که وقتی گزارش شجاعت و سلحشوری او به سردار قاسم سلیمانی می رسد مشتاق دیدار او می شود و وی را احضار می کند و در همان جلسه وقتی سردار سلیمانی از نزدیک این فرمانده خط شکن را می بیند انگشتر متبرک مقام معظم رهبری را به او هدیه می کند؛ انگشتری که لحظه شهادت در دست علی رضا بود.
به گفته حجت الاسلام امینی، در همین جلسه سردار سلیمانی با تقدیر از رشادت های علی رضا، دستور جذب او را در سپاه قدس صادر می کند.
امام جمعه نقنه در مورد آخرین اعزام علی رضا و نحوه شهادت علی رضا گفت: او 8 بار به سوریه اعزام شد؛ در آخرین اعزام یکی از دوستان هیاتی‌اش درخواست می کند که به سوریه نرود اما علی رضا به او می گوید: حیف نیست بروجن، شهید مدافع حرم نداشته باشه و در حالی که این سفره را جمع می کنند من جابمانم.
وی ادامه داد: علی رضا از فرماندهان تیپ زینبیون بود که در نبرد ابوکمال سوریه به عنوان خط شکن وارد میدان نبرد می شود و ترکش خمپاره به پهلوی او برخورد می کند و بلافاصله با آمبولانس به پشت جبهه منتقل می شود اما شدت جراحت بسیار بوده است و منجر به شهادت علی رضا می شود.
علی رضا در آخرین نوار ارسالی از سوریه که مربوط به یک شب قبل از شهادت است از شهادت خود صراحتاً خبر می دهد؛ او در این نوار به دوستانش می گوید: احساس می کنم این دفعه با دفعات قبل متفاوت است؛ احساس می کنم در بهشت دارد روی من باز می شود و یقین دارم این سفر، سفر آخر من است و از دوستانش طلب حلالیت می کند.
تعبیر حجت الاسلام امینی در مورد شهید جیلان این بود که علی رضا شیفته حضرت زهرا سلام الله علیها بود و به همین خاطر قسمت او این گونه بود که مانند مادر سادات، با پهلوی زخمی به دیدار معشوق بشتابد و هنگامی که حضرت سیدالشهداء(ع) بر بالین او حاضر می شود نشانی از مادرش در بدن داشته باشد.
لذا علی رضا در حالی که ترکش خمپاره به پهلوی او اصابت کرده است و به شدت دچار جراحت شده بود و در حال انتقال به پشت جبهه بود جمله «یا فاطمه الزهراء» بر زبانش جاری بود.
روحش شاد و راهش پر رهرو

گفت و گو از محمدتقی حسین پور
captcha